Annons
Annons


TRÄNINGSGLÄDJEN ÄR PÅ TOPP!


Blev så sjukt taggad på att träna igår efter Pole Dance Passet så kände att jag fick ta vara på denna energi på bästa sätt. Har därför redan kört 2 träningspass idag. Började med 50min PoweWalk imorse och körde sedan styrketräning för baksidalår/rumpa + mage på lunchen.

TOTALA SUMMAN AV DAGENS LUNCHPASS:

Uppvärmning: 5 Min Crosstrainer

Ben: 60st djupa utfall med 20kg kettlebell + 45st lårcurl med pilatesboll + 60st idas specialövning för baksida lår.

Mage triset: 45 crunches på pilatesboll + 45st benindrag med pilatesboll + 90st sneda crunches.

Nu blir det i alla fall ingen mer träning idag. Träningsvärk både från gårdagens Pole Dance och lunchens benträning börjar smyga sig på. Ska ägna resten av dagen åt att mata min kropp med goda och närinmgsrika grejer 🙂

Annons

9 kommentarer till “TRÄNINGSGLÄDJEN ÄR PÅ TOPP!”

  1. Hej Ida!
    Jag har lite jag undrar över och skulle är vara såå tacksam för svar!
    Jag är en tjej på 18 år, väger 81 kg och är ca 1.74 lång, jag är inte fet men är ganska kraftigt byggd och har mkt muskler. Jag går en danslinje på gymnasiet och dansar även på fritiden, det brukar bli runt 20 tim i veckan, allt från balett till salsa. Min fråga är om dansen räcker som motionsform då jag vill gå ner i vikt, eller måste jag träna nåt utöver det? detta såklart med hälsosam kost! sen udrar jag om du har några tips på hur jag kan lyckas gå ner på bästa sätt och om du tror detta kommer ge nåt resultat?
    skulle bli såå glad om du kunde svara! 
    Tack för en superbra blogg och för att du är så inspirerande!
    Kram Josefine

  2. Hej! Jag är snart 14 år och jag är ”plufsig”, helt enkelt. Har tidigare haft problem med maten och gått ner 15 kg. Nu äter jag bra men jag vill komma i bra form och bli nöjd med hur jag ser ut. Jag vill få en tight kropp som jag aldrig haft förut, inte ens när jag nästan fick en ÄS… Jag äter rätt bra enligt mig själv, äter mycket lättkvarg (mest för protein, jag är vegetarian), grönsaker och ägg och sånt. Jag äter inte godis, skräpmat, onyttiga snacks som chips och jag dricker endast vatten. Tårta eller andra sötsaker gillar jag inte heller. Jag vägen lite under 50 kilo och är 157 cm lång. Jag är nyfiken på pole dancing, ni utövare verkar ha så fina kroppar som är slanka men samtidigt har muskeldefinition, men nästan alla ställen har åldersgränser. Så nu tänker jag mer på pilates… Tror du det är bra? Vad har du för åsikt om pilates? Eller finns det någon annan träningsform jag kan utöva? Dans skulle jag kunna tycka om, men jag har så dålig koordination och jag vill kunna träna hemma med hjälp av t.ex videos på youtube, inte inför andra. Eller jag kanske bara borde gymma istället?
    Oj, nu blev det rätt många frågor. Men jag behöver verkligen hjälp!
    Tycker du är grym, förresten! 🙂

  3. När du kör dina övningar, kör du ex 60 utfall- 45 lårcurl direkt på raken eller delar du upp det i set? Typ 30-20-10? Kan du inte visa ”Idas special”? Har du några bra övningar för lovhandles och insida lår du kan tipsa om? Behöver ny inspiration!!! Har precis börjat lsa din blogg och den är redan en favorit, idag har jag kört jordens konfitionspass med dig som inspiration, tack för det och fortsätt skriva som du gör:)

    1. Igår körde jag allt i 3 set. så 20-20-20 och 15-15-15 🙂 Brukar variera reps och tyngd. Ska försöka filma in alla mina fantastiska rumpövningar för de tar verkligen rätt 🙂 Måste bara hitta en filmare först 😀

      Härligt att höra och välkommen hit! Kör hårt! Kram Ida

  4. Hej Ida! Tack för din otroligt inspirerande blogg!! 🙂 har lite frågor till dig, vad är ditt/ dina bästa tipps till en 21 årig tjej som ska utbilda sig till personlig tränare om ca 4 månader? Ska gå PT-School precis som du gjort.
    Jag bor i en liten stad.

    1. Hej tjejen! Mitt bästa tips är att förplugga kroppens muskler. Det kommer du ha stor nytta av när du väl börjar sedan. Annars kommer du lära dig allt du behöver på bästa PT-SCHOOL 🙂 Lycka till Kram Ida

  5. Hej Ida! Har följt din blogg (och tidigare blogg) ett bra tag nu, asgrymt!
    Jag såg att du fått frågan innan, men jag är supernyfiken på dina ”ida-specialövningar”. Har nämligen varit elitidrottare tidigare så är alltid kul med nya övningar. 😀
    Tack för att du orkar blogga! awesomw 🙂

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar