Annons
Annons


2 BRA ÖVNINGAR DU KAN GÖRA MED CABLE CROSS


God morgon älsklingar! Har inte hunnit fota några gif-pass än så tänkte här tipsa om 2 övningar jag kört med min PT. Det är 2 riktigt bra övningar och båda funkar även för gravida. Älskar verkligen Cable cross maskinen och skulle kunna köra ett helt pass i den. Tycker alltid man får så bra kontakt!

Den första är en rodd och är grymt bra för att hitta kontakt med ryggen. Stå höftbredd med lite lätt böjda ben och rulla bak axlarna. Släpp sedan fram axlarna, dra ben dem med en skulderrrörelse och börja sedan böja armarna med armbågarna rakt ut. Det här ska kännas i övre ryggen. Vi körde 10 X 3.

Här är en av mina favoritövningar sedan länge, ”marklyft” i Cable cross. Så bra för att aktivera baksida och säte. Stå höftbrett, rulla tillbaka axlarna och ha lite lätt böjda knän. Fäll sedan frammåt (låt armarna vara raka) och resa dig sedan rakt upp genom att aktivera baksida lår och rumpa. Knip gärna några sekunder på toppen. Brukar köra 12 X 3 på denna.

Hoppas ni fick lite träningsinspo. Puss, I






BÄSTA HELGEN PÅ LÄNGE!


Hej älsklingar! Här kommer min helg (som varit typ världens bästa helg) i bilder ♥

Började lördagsmorgonen med en gravidmassage. Det var så sjukt skönt och längtar tills min nästa tid!

Efter det tog jag en shoppingtur på stan för att köpa present till min älskade man. Ville ge han en fin gåva för att han släppt sin bok och för att den sålt så bra. Köpte ett par superfina solglasögon från Gucci. Mötte sedan upp honom på stan och tog en mysig fika i humlegården.

Sedan gick vi hem och bytte om för att ytterligare ta en promenad till Berns där vi mötte upp våra vänner Becka och David för en 7 rätters middag. Såååå himla gott var det! Jag och Alex tog den vegetariska 7 rätters menyn och bad dem göra den vegansk. MUMS! Vi hade så trevligt att jag inte tog en enda bild. Haha.

När jag kom hem kände jag mig väldigt trött i ländryggen och gick in och kollade på min Hälsa app i telefonen och fick se att jag gått 20 000 steg! Alltså inte konstigt att lilla ryggen var lite trött.

Igår tog jag och Alex en cykeltur till Hagaparken för en picknick. medan Alex var och tränade på morgonen så gick jag och fixade picknick. Köpte med 2 Bowls med tofu, sötpotatis, avokado och sallad, veganska pannkakor och en Acai bowl. Jag säger bara MUMS!

Efter det blev vi så mätta så vi la oss ett bra tag och bara vilade på filten. Jag blir så himla lugn av att vara utomhus och skulle lätt kunna lägga mig där och sova. Även maten smakar bättre utomhus. Finns det någon förklaring eller är det bara inbillning? Haha. I alla fall låg vi där i någon timme och pratade bla. om det här med förskolor. Måste ju bestämma det snart då man bör ställa sig i kö direkt när han kommer ut. Någon som har rekommendation på förskola som är bra?

Efter det så tog jag mig en sväng till gymmet där det faktiskt blev ett cardiopass. Började lyssna på en podd och helt plötsligt hade jag stått 25 min på crosstrainern så då kände jag att jag lika gärna kunde köra 15 min till. Sedan tog jag mig en rejäl stretchomgång vilket var sååå behövligt! Strechade ut rumpa, vader, bröst och höftböjare.

Nöjd och glad tjej efter denna härliga helg!