Annons

RIKTIGT SVETTIGT HEMMATRÄNINGSPASS


JUMPING JAXX

AIR SQUATS

UPPHOPP MED BAKÅTRULL

ARMHÄVNINGAR

MOUNTAIN CLIMB

CARDIO WORKOUT
Jobba 50s, vila 10s

Jumping jaxx
Air squats
Upphopp med bakåtrull
Armhävningar
Mountain Climb
1 min vila
X 5

God morgon älsklingar! Här kommer ett riktigt svettigt träningspass som passar perfekt att göra hemma, men självklart även på gymmet om man vill det. Man jobbar 50 sekunder på varje övning och sedan vilar man 10 sekunder mellan varje.

Tycker man det är för jobbigt så dra ner på antal varv och sekunder man jobbar. Tycker man det är för låt så lägg på vikter och/eller kör fler varv.

Hoppas ni gillar passet! Puss, I





GRAVID VECKA 25


Hej vänner! Här kommer veckans graviduppdatering för vecka 25. Just nu är ju jag i vecka 26 och tänk att det bara är 2 veckor kvar tills jag går in i sista trimestern? Helt galet! Börjar bli lite stressad då vi inte planerat något barnrum, inte köpt vagn, inte köpt säng eller andra möbler, skötbord mm. HJÄLP! Måste sätta fart nu då det inbland kan vara lång leveranstid. Vill också läsa igenom massa böcker (de som ni tipsat mig om i detta inlägg) innan så man har lite koll + ta de där profylaxkurserna man borde ta. Haha som ni hör så börjar jag bli lite stressad här. Men nu kommer en uppdatering för gravid vecka 25.

GRAVID VECKA 25
”När du är gravid i vecka 25 så känner du dig säkert både trött och mör i kroppen. Många kvinnor upplever nu att de får mer och mer ont i ryggen. Barnets lungor utvecklas allt mer och näsborrarna börjar nu öppnas. Barnet väger i vecka 25 runt 660 gram och är 22 centimeter från huvud till stjärt och cirka 34,6 centimeter från huvud till häl. Livmoderns mått är mellan 23 och 26 cm. Längd- och viktmåtten som anges nu blir mer och mer osäkra. Barnet växer nu i sin egen takt och under den andra hälften av graviditeten spelar genetiken en allt större roll för tillväxttakten.”Enligt babyhjälp

MAGBILD GRAVID VECKA 25
  

Symptom/mående: Har mått bra och haft förvånansvärt mycket energi för att ha rest långt + jetlag. Börjar få mer ont i ryggen efter långa promenader vilket jag tror är foglossning. Kan också säga att det börjar bli tyngre och jag känner mig väldigt framtung! Har kommit på mig själv flera gånger av att stöna och stå och hålla mig på ländryggen så som man brukar se gravida kvinnor göra. Haha! Helt galet att jag nu börjar närma mig sista trimetern!

Kost/cravings: Kosten har varit lite jobbig i New York då mattiderna varit helt oregelbundna. Sedan kan jag ena stunden vara proppmätt och säga att jag absolut inte är hungrig på ett tag medan jag efter 10 min är dödshungrig och vill ha mat NU! När man då inte är hemma så blir det ett problem då det oftast tar ca 1 timme att få mat då man ska göra sig i ordning, leta upp en restaurang, ta sig dit och sedan vänta på maten. Haha vilket problem va? Försökte se till att ha hotellrummet proppat med snacks. Cravings har definitivt varit morotsstavar med Whole Foods Guacamole som var en av snacksen som alltid fanns på hotellrummet.

Vikt: Ingen aning.

Träning: Oj vad duktig jag var på att träna i New York. Körde 2 styrkepass och ett cardiopass på 40 minuter på crosstrainern. Så stolt då jag annars blir andfådd av att 5 min på crosstrainern. Men när jag väl kom in i det rullade det på. Sedan gick vi även väldigt mycket under alla shoppingrundor.

Vill ni så kan ni även följa min graviditet på youtube. I veckans video får ni se bildspel på magen från v 15-25.

Läs också:
Gravid vecka 24
Gravid vecka 23
Gravid vecka 22
Gravid vecka 21

Gravid vecka 20
Gravid vecka 15, 16, 17, 18 och 19
Gravid vecka 7-14