Annons
Annons


MER LAX ÅT FOLKET


Har precis kommit hem efter 3 timmars dans. Idag var det balett och sedan modern/jazz. Hujeda mig så köttigt och svårt det var men det var riktigt roligt!

Nu är jag hemma och käkar innan det är dags för undervisning. Ska bli spännande idag då jag ska hålla i en audition till en ny gruppdisco 🙂 Kul kul!

Annons

Dagens lunch blev: Tärnad stekt laxfilé med fetaost och sallad (ärtor, babyspenat, körsbärstomater, morot, vitkål, gurka) med lite balsamvinäger på.

SUPERGOTT var det och lax är något man borde äta mer av då det innehåller det nyttiga fettet OMEGA 3, högklassigt protein, B-vitamin, D-vitamin, selen och magnesium.

Forskning säger även att lax är inflammationshämmande, skyddar mot cancer, skyddar kärlen och därmed risken för plötslig hjärtdöd, och dessutom är den bra för huden.

Är du dålig på att äta lax eller andra livsmedel med mycket omega 3 är ett kostillskott med omega 3 bra att komplettera din kost med.

2 kommentarer till “MER LAX ÅT FOLKET”

  1. hej! jag undrar på vilket sätt man snabbast och bäst tränar upp konditionen på? antar att springa är bäst och i intervaller, men hur länge och snabb ska intervallerna vara? ska man springa en km och sen vila eller en halv och ska man växla mellan att gå och springa eller jogga och springa? hur länge bör man hålla på? hur långt bör man springa? skulle gärna vilja ha hjälp med det! jag dansar disco så måste få upp konditionen!

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar