Annons
Annons


LEDIG DAG


God Morgon vänner! Har en helt ledig dag idag vilket känns fantastiskt! Har min kusin här på besök så ska umgås med henne, köra bilen helt själv ut till IKEA (första gången jag kör själv sedan jag fick körkort), träna med kusin, på möte med 2 trevliga människor och fixa med massa saker. En mysdag helt enkelt! 🙂

Annons

Just nu sitter jag och äter frukost framför Vakna Med The Voice och försöker vakna till liv… GLAD FREDAG ALLA FINA!

7 kommentarer till “LEDIG DAG”

  1. hej Ida! började läsa din blogg för ett tag sen och den är riktigt inspirerande! är för tillfället förkyld men är riktigt peppad på att komma igång igen när jag är frisk.
    nu till mig fråga. såg på fitnessguru att dom fått in nya choklad bars, onewhey. jag undrar om detta kan användas istället för ett mellanmål mellan tex frukost och lunch? eller lunch o kvällsmat? även om man tränar eller är det för lite? Har perioder då mitt socker sug är riktigt jävligt, kan inte motstå fast jag vill. kan dessa choklad bars vara ett alternativ att äta istället? Har alltid undrat hur bra/dåligt det är att äta bars! Väldigt tacksam för svar då jag frågat runt men inte riktigt fått något svar.
    kram Michelle

    1. De ka användas till mellanmål men skulle inte ersätta måltider som frukost, lunch och middag med dem. Sockersuget kommer inte bli bättre genom att äta dessa då de innehåller socker och triggar igång ditt sötsug. Gå på 1 månads rehab utan något socker/snabba kolhydrater. Jobbigt men enda sättet att bli av med sitt behov. Lycka till! Kram Ida

  2. Hej Ida, gillar din blogg. Det är ungefär såhär långt jag kommer med träningen varje dag… att läsa din blogg. Jag får rätt mycket vardagsmotion ändå, går och cyklar en hel del, men det brukar inte bli så mycket mer än så. Någon löprunda ibland, men tycker inte att det är så kul, och får ont i fötterna och ryggen och knäna av det.

    Alla säger åt mig att jag borde börja gymma, men det tar emot så himla mycket, av olika anledningar. För det första har jag aldrig gymmat och har ingen aning om hur man gör med olika maskiner och sådär. För det andra är jag överrörlig (antar att du vet vad det är?) alltså mina leder sitter lösare än normalt och kan gå ur led. Mina knäskålar har gått ur led fyra gånger 🙁 Jag har även väldigt dålig kontroll över min kropp och får ofta ont i kroppen, men jag behöver verkligen muskler. Har alltid varit smal, så har liksom inte motivationen att träna för att ”gå ner i vikt”. På sista tiden har jag dock blivit lite ”mjukare” i kroppen. Jag skulle vilja må bättre, bli fastare och starkare och bygga muskler i hela kroppen och få mer ”stadga”. Speciellt runt knäna.
    Ursäkta att det blev lite rörigt 😛 Jag antar att det är styrketräning jag behöver i alla fall?

    Har du några tips på hur/var jag ska börja? Speciella övningar eller nåt?
    Jag är 18 om det är relevant, 174cm, knappt 60kg.

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar