Annons
Annons


FÖRMIDDAGS TRÄNING


God Morgon alla fina!

Uppe tidigt idag och äter en staddig frukost med havregrynsgröt, nyponmjöl, kanel, äpple, mjölk och 2 äggvitor.

Ska nämligen snart möta upp min kusin Vicky för att gå till gymmet för lite förmiddagsträning! 🙂 Ska bli riktigt skönt! Efter träningen ska vi ta en promenad hem till våran fina farmor och äta av hennes goda husmanskost! Det är inte ofta det blir den sortens mat så detta ser jag verkligen fram emot 🙂

Annons


Men först träning… Hepp hepp!

5 kommentarer till “FÖRMIDDAGS TRÄNING”

  1. Vad har du för tips för att träna upp riktigt svaga armar?
    Och sedan så undrar jag hur man bäst tränar upp ryggmusklerna?
    🙂

    1. Ja du jag har samma problem eller har i alla fall haft! jag skulle säga att armhävningar från tårna är ett av de bästa sätten att träna upp armarna på. Kolla hur många du kan göra som max och sätt sedan upp ett mål du ska nå tex. att göra 25st armhävningar från tå med näsan i golvet. Gör armhävningar varje dag och öka antalet hävningar eftersom så ska du se att du kommer få bra resultat 🙂 Vilka ryggmuskler menar du? Ländryggen? Bröstryggen?

      1. Okej ska prov det där med armhävningarna! 🙂

        Och ja, det är ländryggen precis vid svanken. Jag får ofta ont där och har gått till både sjukgymnaster och i veckan till en kiropraktor och knäckt ryggen får se om det hjälper. Vad jag inte fått veta av de är hur jag bäst tränar upp musklerna där.

        1. Det vkan bero på många saker! Vet inte vart du är svag men någonstans i bålen. Träna både mage och ländrygg(rygglyft) och avsluta sedan med planken som är jätte bra för bålstabiliteten. Har du möjlighet så gå på pilates! Bästa träningen mot onda ryggar 🙂

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar