Annons
Annons


ETT PASS FÖR AXLAR OCH MAGE


axlar-och-mageaxlar-och-mage1-ida-wargaxlar-mage-ida-wargaxlar-och-mage-ida-warg

Haha min min på andra bilden avslöjar hur jobbig den övningen är!

Top – HERE // Tights – HERE // Shoes – HERE

I söndags så körde jag ett superhärligt pass för axlar och mage. Det var så där perfekt jobbigt då min kropp är ganska trött och sliten efter 4 dagars träning i rad.

Annons

Körde 2-3 övningar i rad så jag även fick upp lite flås. Gillar styrketräning med mindre vila då man blir lite svettig + att passen går så snabbt. (Ni kan se hela passet nedan.) Tränar ni styrketräning? I så fall hur lägger ni upp det? Tungt? Hur många reps? kort/lång vila? Berätta för mig jag är nyfiken 🙂 Kramis, I

//English: This sunday I did a supernice workout for abs and shoulders. It was perfect because my bode is a bit sore after 4 days of training. I did 2-3 exercises in a row which I like because it makes me sweat + its very effective. Do you like strength training? 

10 min crosstrainer warm-up

Triset: 10 military press + 10 row/rotation cable cross + 10 ”sword” cable cross X 4

Superset: 10 Crunch och half ball + 10 straight dumbbell lift side X 3

Superset: 10 push ups from toes + 24 jack knife with a twist X 3

7 kommentarer till “ETT PASS FÖR AXLAR OCH MAGE”

  1. Hej Ida!
    sluta lägga upp massa härliga träningstips jag är sjuk!! ;))
    nej, men har en fråga angående en tidtagarklocka du har i en av dina videor för pulshöjande övningar. Vet du vilken jag menar? hur fungerar sådana? jag letar efter något hjälpmedel att hålla tid när jag gör intervaller. Klumpigt att ha ned sig mobil eller vanlig kl då man tappar koncentrationen. vad rekommenderar du? inget avancerat utan bara något som ”håller koll på tiden”.
    tack för en bra blogg! Ha en fortsatt härlig resa!
    Kram

    1. Haha 🙂 I den videon har jag en klocka från Samsung som tillhörde en mobil. Men det smidigaste tycker jag är att köpa en pulsklocka som du kan ha på armen. Det brukar oftast finnas klocka på dem 🙂 Krya på dig Kramis

  2. Jag tränar så tungt jag kan med få repetitioner, främst basövningarna men också några tilläggsövningar till varje muskelgrupp. Har en dag i veckan då jag bara kör kondition och så rullar jag ut och stretchar efter det passet också! Så superset osv är inte riktigt något för mig där jag är just nu med min träning, men det kanske kommer en sådan period snart vi får se 🙂 Jag tränar det som är kul och det går ju i perioder!

    1. Jag förstår 🙂 Låter som ett bra upplägg. Ja testa kan vara både bra och kul att variera 🙂 Kramis

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar