Annons
Annons


BÄSTA ÖVNINGEN FÖR TRICEPS


Här kommer en av mina favoritövningar för triceps…

French Press – Tränar triceps = Baksidan av överarmen. Ligg på en bänk eller golv och ha gärna fötterna i golvet/på bänken för att undvika en svank.

Annons

Spänn magen och pressa ner ländryggen i underlaget. Ha ett ganska smalt grepp (axelbrett) på stången och tryck den rakt upp i luften. För sedan stången ner mot pannan och försök hålla armbågarna helt stilla (se till att armbågarna inte åker utåt). Pressa sedan upp stången till startläge.

På gymmet i Vegas hade de stänger i olika vikter istället för skivstänger. Grymt bra tycker jag. Stången på bilden nedan vägde 12 kg och passade perfekt till min favoritövning för triceps. Finns inte sådana så är skivstänger på gymmet perfekt att använda.

6 kommentarer till “BÄSTA ÖVNINGEN FÖR TRICEPS”

  1. Hej! Jag misstänkte att jag åt för lite, och skrev under typ en vecka upp vad jag åt och räknade sedan ut att jag äter 1000-1500 kalorier/dag, ofta mindre. Jag äter tills jag blir mätt, och äter ganska nyttigt, och tränar mycket också. Men det känns som att jag äter för lite, har du några tips på hur jag kan få i mig lite mer/dag? Kram! 🙂

    1. Käka mycket bra fetter som nötter, avokado, kokosolja, ost mm. Innehåller bra näring, energi och lite mer kalorier. Kram Ida

  2. Hej Ida! Jag har precis blivit så sjukt inne i stretching och en massa konster/tricks och jag vet ju att du är bra på sånt. Jag kan gå ner i brygga och lite mer sånt, men kan du inte göra lite fler inlägg om sånt och tipsa på lite konster och hur man kan öva för att bli bättre på det? Om du kollar in på min blogg, kanske du ser en bild med lite olika konster jag kan nu. Men jag vill bli bättre på dessa, kan du inte tipsa om lite sånt så skulle jag bli sååå glad 😀

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar