Annons
Annons


BACK EXERCISE // AKTIVERA RYGGMUSKLERNA – ÖVNING


jorden-runt-ida-warg-2

Annons

jorden-runt-ida-warg-1jorden-runt-ida-wargHär kommer en grym övning för ryggen. Den ser inte mycket ut för världen men gör man den rätt och hittar kontakt är det typ den jobbigaste ryggövningen jag vet. Det bränner! Haha.

Lägg magen på en boll och spänn hela kroppen till en rak planka. Lyft armarna rakt upp ovanför huvudet utan att tappa den raka positionen på kroppen. Börja röra armarna neråt som en cirkel genom att aktivera ryggmusklerna. Jag brukar hålla 1-2kg i händerna och gör 12 X 3 reps. Happy training, I 🙂

//English: Here is one of my favorit exercises to find contact with back muscles. Put your stomach on a ball and tensa all body in to a straight line. Lift your arms above the head and start to move them down like a circle activating your back muscles. I use to put 1-2kg in each hand and do 12 reps X 3. happy training, I 🙂

 

15 kommentarer till “BACK EXERCISE // AKTIVERA RYGGMUSKLERNA – ÖVNING”

  1. Ska absolut testa denna i dagens ryggpass! Har svårt att aktivera ryggmusklerna, får verkligen kämpa för att hitta kontakt.
    Tack!

    1. Ja så var det för mig innan också och det gäler att hitta sina övningar. Testa denna 🙂 Kramis

  2. Vill först och främst säga att du har en jättebra blogg:) hittade dig på nätet för några veckor sedan och nu följer jag dig varje dag;)
    Jag har en liten fråga om när du gör dina videos typ fat burning workout 50sek arbete, 10 sec vila, hur länge värmer du upp innan? på tex crosstrainer eller löpband? eller hur lägger du upp dina pass.
    tacksam för svar
    Med vänlig hälsning
    Ulrika

    1. Hej Ulrika och vad kul att du hittat hit 🙂 Jag brukar ibland bara köra 5-10min på crosstrainer eller löpband eller så kör jag ett varv av cirkeln med mindre vikter eller färre reps :)Kram Ida

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar