Annons
Annons


VILL NI HA EN LÖPUTMANING I VÅR?


God Morgon vänner! Efter en vecka och 2 dagar i Åmål så är det nu dags att åka tillbaka till Stockholm. Ska dra igång och jobba i veckan och börja planera och förbereda alla projekt som kommer i vår. Wiii.

Har funderat lite på veckans utmaning och kollat igenom era önskemål och många av er vill ha mer konditionsutmaningar. Har därför funderat lite på att dra ihop en 10 veckors löparutmaning med ett intervallupplägg. Har man aldrig sprungit tidigare i sitt liv eller är i dålig form så ska man efter 10 veckor kunna springa 30 min i sträck utan att stanna. Är man redan en van löpare så kan man använda intervallerna till att maxa och utmana pulsen ordentligt.

Annons

Så nu är min fråga till er, skulle ni vilja att vi kör en sådan 10 veckors löputmanig? Vill ha minst 50 svar om den ska bli av så kommentera nedan 🙂

.

Kan man av någon anledning inte springa kan man anpassa utmaningen till tex. cykel eller crosstrainer.

121 kommentarer till “VILL NI HA EN LÖPUTMANING I VÅR?”

  1. ja!! skriv hur man kör intervallerna dvs hur länge och hur långt, hur ofta osv! både för nybörjare och för icke nybörjare. tack på förhand kram

  2. Jag är definitivt på! Jag tycker löpning är otroligt tråkigt, men jag vet hur bra det är för hjärtat och konditionen så om jag efter 10 veckor tycker det är kul och om jag inte längre tänker på att ”nu har det gått en minut till” så kommer jag fortsätta!

  3. Gärna även om jag måste anpassa det lite, kroppen tillåter inte så mkt löpning just nu utan får köra lite alternativ kondition.

  4. Jaa, det skulle vara underbart!

    En snabb fråga också, det blir tuffare för mig att springa/jogga ute nu när det är kallare p.g.a. att jag får så ont i halsen av den kalla luften. Har du något tips på hur man kan göra det lite lättare? Tack för en underbar och härlig blogg!:)

  5. Har du något tips på bra löprundor i stockholm (norrmalm) ska åka dit en helg i mitten av januari och skulle vilja hålla igång med löpningen även när jag är där. Jag springer ca 7-10km. Vill oxå säga att du har en grym blogg och pod tillsammans med matilda. Ni är härliga tjejer båda två!

  6. Jag har springförbud pga ledbanden men är så på om det går på cykel eller crosstrainer! Älskar din blogg för övrigt, blir alltid överlycklig när det kommit nya inlägg! 😀 Gott nytt år på dig!

  7. Ja, det låter superkul!! Jag är på!! 🙂
    Men vore kul om du fortsatte med ”vanliga” utmaningar också:)
    Kramar till dig, du är fantastisk.

  8. Jaaaa, hade verkligen varit välbehövt! Jag gillar att intervallträna, men tröttnar oftast efter typ 3 veckor.. sen blir det soffläge en månad o så fortsätter det så. Nu har jag dessutom ont i knäet så ett sånt här nybörjarprogram hade vart perfekt! Du är bäst Ida 😀

  9. Jag är på! Får dock inte springa så vill gärna se en bättre ”instruktion” för oss som kör crosstrainer. 🙂

  10. Jag hänger på! Aldrig sprungit som motion så ska bli spännande. Kan du inte göra ett inlägg om löparskor?

  11. Jag är på! Jisses, din blogg är precis det jag behöver för att komma igång med motionen igen efter en avslutad elitsatsning.

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar