Annons
Annons


VEGANSK INKÖPSLISTA


Inlägget innehåller reklamlänkar. Samtliga produkter är valda av mig. Läs mer här.

IMG_1054.JPGGod morgon vänner! Eftersom att veganutmaningen börjar på måndag så tänkte jag här skriva upp vad jag brukar ha hemma i mitt skafferi så ni kan få lite inspiration till vad som kan vara bra att ha hemma under veganveckan 🙂 Sedan vore det även kul om ni kan fylla på med produkter i kommentarerna och även dela med er av alla era veganska favoritrecept? Det kommer underlätta och inspirera både mig och alla som ska testa vara med på veganska veckan.

Annons

Här kommer i alla fall en inköpslista på vad jag brukar handla + lite kosttillskott som alltid finns hemma. Det är absolut inget måste och ni behöver heller inte ta några tillskott på ex B12 bara för att ni äter veganskt under en vecka. Det tar längre tid än så att få brister. Sedan så behöver ni inte inhandla allt som står nedan utan det är bara tips, så välj ut era favoriter. Hoppas ni får lite inspo 🙂

(Alla länkar nedan är reklamlänkar till min egen webshop Welloteket)

VEGANSK INKÖPSLISTA:

Frukt & grönt: spenat, issbergssallad, romansallad, citron, morot, sötpotatis, selleri, palsternacka, vattenmelon, grönkål, rödbeta, tomater, gul lök, banan, äpple, päron, ingefära, avokado, paprika, färsk basilika, zucchini, potatis, gurka, blomkål, grapefrukt, groddar, ingefära, dadlar, ananas.

Frysen: pumpa, gröna bönor, spenat, acai, blåbär, lingon, hallon, banan, glutenfritt bröd, mango, granatäpple, broccoli, grönkål, ekologisk majs, ärtor.

Skafferiet: Glutenfria havregryn, boveteflingor, quinoaflingor, rårisflingorchiafrön, amaranthflingorkokosolja, kanel, vaniljpulver, bovetemjöl, linfrön, pumpafrön, solrosfrön, kokosflingorrisprotein, hampaprotein,  bovetekex, glutenfria knäckebröd, rismjöl, havssalt, krossade tomater, linser, kikärtor, naturella nötter, gojibär, kakao, kakaonibs, agave, bakpulver, kardemumma, mandlarchlorella, spirulina, ris, glutenfripasta på ris, sötpotatis och bovete.

Kylvaror: Havremjölk, kokosmjölk, mandelmjölk, tofu, hummus, tamaris.

Andra produkter som jag har hemma ibland och som kan underlätta om man har bråttom är: Soygurt, havregurt, Oumph, färdiga och frysta falafel och/eller kikärtsbiffar, sojakorvar, senap, ketchup, wooksås, äppelmos, sojafärs, wraps, risnudlar, bröd, glutenfria flingor, musli, nötsmör, ris eller majskakor. 

11 kommentarer till “VEGANSK INKÖPSLISTA”

  1. Jag brukar ha ungefär samma hemma, minus vattenmelon och isbergssallad bland frukt och grönt. Vattenmelon är för dyrt såhär års och isbergssallad är jag för dålig på att äta upp innan den blir dålig.. Då köper jag hellre färdiga salladsmixer som jag vet att jag brukar inom någon dag/ar!
    I skafferiet har jag risnudlar också ifall jag vill göra någon wok med tofu och grönsaker samt acai (älskar acaibowls).
    I frysen brukar jag också ha olika grönsaksblandningar/wokmixar! 🙂 Väldigt billigt och smidigt att ha i olika linsgrytor eller i någon wok.

    Har alltid sriracha hemma och glutenfri sojasås (eller tamari) hemma också! Smaksätter typ allt med det

    Kommer inte på något annat som du inte har i din lista 🙂

    1. Tack för alla grymma tips. Älskar också tamaris och önskar att jag kunde äta sriracha! När jag testade det för 1 år sedan var det för starkt för magen men ska testa det igen och se om det går bättre nu 🙂 <3 <3

  2. Jag har bestämt mig nu. Har ätit alldeles för mycket kött det senaste, har dåligt samvete och en dålig känsla i kroppen. Med tanke på att 1a november är internationella vegandagen och att du kör den här utmaningen var liksom tecken på att det är dags. Jag ska köra hela november 100% veganskt! Vet att jag kommer att äta lite lax och grejer till jul, men ska verkligen ge veganmaten en chans under hela november. Tänker dela med mig av veganska recept på bloggen också (kommer bli mycket grytor om jag känner mig själv rätt) om någon är intresserad. Är SÅ taggad på att se hur jag mår efter en månad som 100% djurvän!

  3. OMNOMNOM, allt låter och ser alldeles underbart ut 😀 Har fått höra att quorn inte är veganskt, har massor i frysen för närvarande och älskar att marinera dem i lime, vitlök, chili och soja. YUMBOOO!

    Jag är inte vegan eller så, men det är internationella vegandagen 1 november, så det vore ändå kul att köra veganmånad då 😀

    1. Du har rätt. Jag själv köper aldrig quorn så hade inte koll men de innehåller lite äggvita så tar bort den från listan. Bra att du är uppmärksam :)Imorgon börjar veganveckan 🙂

  4. Kan inte ungå från att märka att maten på inköpslistan är rätt dyr, särskillt skafferiet. Det går faktist att äta veganskt och balanserat utan att betala skitdyrt för chiafrön, gojibär och andra koketterier…

    1. Ja och det är vad jag skriver. Det här är bara förslag och man behöver inte köpa allt utan det finns både billigare och dyrare förslag men man väljer det som passar just en 🙂 Sedan frågar jag även om ni kan fylla på så skriv gärna dina billiga favoriter som jag missat 🙂

  5. Hej! Har massa fryst grönkål i frysen och iiiingen aning om vad jag ska använda det till. Såg att det fanns med på din lista så har du något tips? 😉 kramis

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar