Annons
Annons


VECKANS UTMANING – SQUATS


Något som jag blir otroligt taggad av är att träna rumpan och se att det formas och växer. Ja menar, hur snyggt är det inte med en riktigt köttig rumpa? 😀 Haha. Så med de orden så kanske ni har förstått att veckans utmaning kommer bli rupmträning!

Jag utmanar er nämligen denna veckan att göra minst 250 djupa squats innan veckans slut. Ni får dela upp dem hur ni vill.

UTFÖRANDE: Viktigt att tänka på är att hålla ett starkt buktryck och ryggen rak hela vägen ner och även att knäna ska spåra över fötterna. Gå så djupt ner du kan och fokusera på att hitta musklerna på baksidan på vägen upp. 

Annons

Så vilka är på veckans utmaning? 250 squats innan veckans slut! NU KÖR VI!

24 kommentarer till “VECKANS UTMANING – SQUATS”

  1. Åå jag ska bara se till att bli frisk! sen är jag med 🙂 kanske får göra alla på söndag men så får det vara, jag ät med !

  2. Yes! Vill dock inte att min rumpa växer mer eftersom att den redan är ganska ala Jennifer Lopez rumpa naturligt xD det höfter ligger i släkten..

  3. Jag är på! Men, jag undrar om man behöver värma upp på något sätt innan eller om det bara är att köra? Det vill säga, kan man köra 10-20 st nu och då eller bör man ta det i samband med annan träning?

  4. jag har en liten fråga. Alltid när jag kör den här övningen får jag en sån fruktansvärt träningsvärk i framsida lår (och baksida också då förstås, men mycket ondare fram än bak). Gör jag något fel då eller är det mänskligt? 🙂

  5. Älskar den här sorten av utmaningar! Är garanterat på och gör MINST 250 innan veckans slut! Finns verkligen inga ursäkter då dom går att utföra i princip var och när som helst! Kram
    rebeckaleh.devote.se

  6. Det är en riktigt bra övning, kan även rekommendera sumo lunges, en övning som är grym för rumpa och lår! Kolla in här http://funfiercefitness.tumblr.com/post/42178200736/tip-of-the-day#.USdK4bQx_Zg

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar