Annons
Annons


VECKANS UTMANING – RUMPA!!!


MÅNDAG MÅNDAG MÅNDAG och dags för ny utmaning! Tjohoo, nu är det dags att jobba på våra rumpor! Här kommer en av mina favoriter som tränar alla 3 gluteus muskler och är även pulshöjande. Perfekt att lägga in i sin cirkelträning, benpass eller bara köra som den är.

Denna vecka utmanar jag er nämligen att göra minst totalt 400 djupa squats med sumokick.

SÅ HÄR GÖR DU: Stå lite bredare isär med fötterna än du brukar när du gör squats. Om du vill kan du vinkla ut tårna. Gör en så djup squat/knäböj du kan utan att tappa ryggen. Gå sedan rakt upp och lyft upp ena benet rakt ut åt sidan och landa sedan direkt ner i en djup squat. Växla ben mellan övningarna. (Ni hittar övningen HÄR 1 min in i klippet)

Man kan också anmäla sin blogg och utmana sina läsare. Posta bilden ovan och länka detta inlägg –> http://nyheter24.se/modette/idawarg/?p=16147 och lämna sedan en kommentar om att ni är med (glöm inte skriva med er bloggadress). Kommer sedan göra ett inlägg med länk till alla bloggar som är med :)

Kommer även ha samma utmaning på instagram (@idasfitness) där ni också kan delta och hashtaga #idasfitness #idaschallenge

Annons

SÅ VEM ÄR PÅ VECKANS UTMANING?! NU JOBBAR VI PÅ DEN DÄR RUMPAN!

21 kommentarer till “VECKANS UTMANING – RUMPA!!!”

  1. Jag är med!
    Har en fråga – jag älskar att träna på morgonen. Två till tre gånger i veckan är det cirkelpass på gymmet, crossfitinspirerat, eller ett crosstrainingpass på sats. En gång i veckan är det löpning eller spinning och en gång yoga/body balance/hot flx eller liknande. Min fråga är, vad ska jag äta på morgonen för att bränna fett (jag har ett par kilon jag vill ha bort och definiera muskler)? Just nu dricker jag ett glas mjölk innan och en smoothie (med en skopa proteinpulver). Jag har läst att tränar man medel- till högintensivt bör man inte träna på fastande mage. Tränar man lågintensivt till medelmåttigt bränner man mer fett UNDER passet ¨på fastande mage men efterförbränningen är inte lika stor. Jag vill ju ha den fantastiska efterförbränningen av mina gympass men har svårt att få i mig särskilt mkt innan gymmet. Är ett glas mjölk tillräckligt? Bör jag lägga proteinpulvret i mjölken istället?

  2. Hade gärna velat vara med, synd bara att man är skadad :(:(:(

    //Olivia – TheWayToSuccess.blogg.se

  3. Hej Ida! Hade blivit jätte glad om du hade kunnat svara på detta i ett inlägg.
    Jag har gjort rumpövningar hemma i flera år och min rumpa har alltid varit stor och fast. Tills nu. Jag började gymma för 1 månad sedan och jag har kört dom vanliga rumpövningarna på gymmet, fast med vikter och maskiner. Min rumpa har nu blivit jätte mycket mindre och jag har ingen aning om varför?! Jag äter normalt och tränar ben och rumpa 1-2 gånger i veckan. Vad kan jag gjort för fel?

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar