Annons
Annons


VECKANS UTMANING – LÖPNING


Som vi alla har längtat efter denna underbara dagen! Denna veckans har jag tagit åt mig önskemål från er. Många har önskat mer löpning som veckans utmaning och som en liten uppföljare av Wargrun så nu jäklar!

.

Jag utmanar er att springa minst…

…om du är nybörjare: 20 kilometer innan veckans slut.

…om du är en erfaren löpare: 40 kilometer innan veckans slut.

veckans utmaning löpning

Man kan också anmäla sin blogg och utmana sina läsare. Posta bilden ovan och länka detta inlägg –> http://nyheter24.se/modette/idawarg/2014/05/04/veckans-utmaning-lopning-2/ och lämna sedan en kommentar om att ni är med (glöm inte skriva med er bloggadress). Kommer sedan göra ett inlägg med länk till alla bloggar som är med + bilder från wår hashtag #wargpower på instagram.:)

Annons

SÅ vilka är på denna veckas utmaning? Nu kör vi!!!

#WARGPOWER

50 kommentarer till “VECKANS UTMANING – LÖPNING”

  1. Ååh… Detta var ingen utmaning för mig.. Har länge haft problem med mina knän och dessutom hoppade ena knät ur led i förrgår, som nu är svullet och vattenfyllt…. Men kanske kan power-walka sträckan istället? Börjar kännas bättre i knät.kramar

    1. Du får dispand så kör det som funkar för dig PW, cykel, crosstrainer, rodd osv. 🙂 Krya på knät! Kramis

  2. Hej Ida! Jag har bara en liten fråga till dig som jag hoppas att du kan svara på! När jag promenerar får jag nästan alltid håll. Det är väldigt irriterande då jag ibland måste stanna o.s.v. Jag brukar inte få det när jag springer, dock om jag börjar passet med att gå och får håll vi den gärna inte släppa sen när jag börjar springa. Detta är verkligen ett problem för mig och på grund av hållen kan jag aldrig gå så långt som jag egentligen vill.. Vet du vad man kan göra innan/under passet för att inte få sån håll? Tacksam för svar! 🙂

    1. Hej fina du! Ät eller drick inte för tätt inpå promenad/löpningen så brukar det hjälpa. Jag hade också det problemet när jag var yngre men det växte bort. Kram

  3. Jag är så med på den här! Har försökt med wargrun två gånger om men bara kommit till vecka 4/5/6 på grund av benhinnorna, så det här kanske kan bli en nystart?! 🙂

  4. Jag är så himla med! Passar perfekt då jag faktiskt vill utveckla mig inom löpningen/cardio nu 😀 Så jag är absolut med på nybörjarfronten!

  5. Hej Ida!
    Jag har nyss hittat till din blogg och tycker att den är jätteinspirerande! 🙂 När jag såg veckans utmaning så var den perfekt till mig då jag nyss har fått upp ögonen för löpning. Tycker det är jätteroligt! HAr tidigare kunnat springa 2 km utan att stanna. För 2 veckor sen klarade jag 3 km. Men såg nu att din utmaning är 20 km på en vecka. Jag springer ca 9 km i veckan. MIn fråga är: Löper jag för lite? Jag har som mål att kara 5 km. (och samtidigt förlora mina ”love hands” 🙂 men det märkliga är att jag har gått upp ett kilo sen jag började för 3 veckor sen. Springer jag för lite? (har även slutat med socker på kvällarna). Är lite förvirrad, då jag trodde att man sprang bort fettet 🙂
    Ha en fortsatt fin måndag 🙂
    Mvh Caroline

  6. Hej Ida!
    Min mage blir väldigt uppblåst så fort jag äter pasta, bröd mm. Jag är därför lite sugen på att börja äta glutenfritt ett tag för att se om jag mår bättre av det. Det jag tycker är lite svårt är att veta vad det finns gluten i och vad alternativen för det är att äta glutenfritt?

    Felicia

  7. Hej Ida! Hoppas allt är bra med dig 🙂

    Nu kör den jag första ”officiella” utmaningsveckan! Är galet taggad:)

    Jag följer även med kickstart, älskar avsnitten och längtar alltid ihjäl mig till nästa veckas avsnitt!:) så bra! Skulle anytime vilja hoppa på flyget och hänga med på tränings”läger”.

    Måste tillägga att jag är djupt förälskad i din blogg! Älskar att dy har så mycket med i den (speciellt veckans utmaning!! alltså så bra pepp och jag har tex inte en pt, så det känns på något sätt endå att någon pushar mig, när du har veckans utmaning, grymt! Storm gillar också dina recept, så fortsätt med det 🙂 Jag skulle kunna skriva om ALLT! Dina träningstips, övningar osv. din PODD!! Du är en så stor inspiration!! Keep going! Du får min träning att rulla!

    kram från Finland 🙂

  8. Ska haka på en av dina utmaningar för första gången. Har velat komma igång med löpning i några veckor nu så dags att köra! 🙂

    louisiana.blogg.se

    #wargpower !!

  9. Jag är med! Den ”lilla” utmaningen, måste komma igång med löpningen om jag vill köra milen nästa sommar 😀

  10. Jag ska försöka med 20 km. Sprang 7 km i ett sträck för första gången idag. Längsta innan har varit 5,5. Så det känns som en bra start.

  11. Jag är med denna vecka igen, förra veckan blev det 255 utfall! Denna vecka blir det 3 mil eftersom jag varken är nybörjare eller i speciellt bra form, så tänker att en mellan distans bli lagom att satsa på.

  12. Hej Ida

    Jag har fått hålsporre för ett litet tag sedan och jag ska springa ett lopp om ungefär en månad… Tror du jag kan springa ändå eller ska jag vila från löpningen? Jag kör fotboll fyra gånger så träning får jag, Har du någon annan utmaning/övning jag kan göra ifall jag borde vila?

  13. Hej Ida

    Jag har fått hålsporre för ett litet tag sedan och jag ska springa ett lopp om ungefär en månad… Tror du jag kan springa ändå eller ska jag vila från löpningen? Jag kör fotboll fyra gånger så träning får jag, Har du någon annan utmaning/övning jag kan göra ifall jag borde vila?

  14. oh detta är grymt bra för mig! springer vårruset på måndag så detta kan vara en bra målsättning för denna veckan! jag är med alltså! 🙂

    //paulinasuonvieri.blogg.se

  15. Jag är absolut med! Löpning är en av det roligaste tycker jag , plus att det pefa träning inför ett konditionstest/lopp i skolan som kommer om några veckor!
    Kram 🙂

  16. Hej Ida. Jag har en fråga angående träning. Jag är en tjej på 14 år som älskar att träna. Men för ca en månad så råkade jag ut för en rejäl stukning i vänster fot som hindrar mig från speciellt löpning. Efter ungefär en månad så hade jag handbollscup och spelade då med tejpad fot, men detta kan jag ej göra själv. Finns det några tips om man vill löpträna eller är det helt enkelt bara så att man får vänta till skadan läkt helt?
    Jag undrar också om du har några tips på rehab övningar för en stukad fot. Jag som spelar handboll ock har stukat både fötterna vill gärna bygga upp fotlederna? Skulle betyda jättemycket om du ville ge mig några tips!

  17. Är absolut med! Precis kommit igång, men tack vare vovvarna har de redan blivit iaf 15 km på bara 2 dagar :).
    Tipsade om det på bloggen med, så fler kan få en rolig utmaning, känns så mycket mer motiverande när man har ett mål att jobba för 🙂

  18. Hittade precis hit till din blogg och hakar på! Ska försöka klara 20 km denna vecka, om inte annat så powerwalkar jag resten (ska precis börja träna efter typ 3år av lathet).
    Kram 🙂

  19. Jag är med!! Födde barn för 3 månaders sen och enbart sprungit på fotbollsplan så satsar på 20 km

    Ynnifer.blogg.se

  20. Hej Ida! Jag vill gärna vara med på utmaningen. För mig var det helt omöljigt att länka till just detta inlägg (jag förstår inte varför), men jag länkade till hela din blogg! Hoppas att jag kan få vara med ändå 🙂 PS, jag älskar din blogg! Du är riktigt duktig!

  21. Hej Ida! Jag vill gärna vara med! Dock så hade jag problem när jag skulle länka till just detta inlägg, så jag länkade till hela din blogg istället! Hoppas att jag kan få vara med ändå? 🙂 Ps. Jag älskar din blogg! Du är riktigt duktig och en bra inspiration!

  22. Vad skoj utmaning! Mitt knä har strulat till sig så jag kör på crosstrainer istället och satsar på 10 km (+ett friskare knä) =)

  23. Hej Ida, tack för en otroligt inspirerandeblogg!
    Jag har precis börjat löpträna lite smått (ca 5 km per runda) och har redan ett par gånger fått känna på den så kallade ”löpmagen”. Blir väldigt stressad av att veta att magen ibland spelar mig ett spratt, vilket gör att jag nästan inte vågar mig ut och springa ibland.
    Har du haft problem med detta, och har du i sånna fall något tips på vad man kan göra för att undvika det?

    Ha det bra och fortsätt inspirera!

  24. Jag har sprungit 24 km 🙂 13 igår och 11 idag. 40 är ju målet eftersom att jag är en liten fartdåre. Men jobbar varje dag fram till söndag nu så det blir definitivt en utmaning att hinna med.

  25. Hej Ida!
    Jag är äntligen klar med utmaningen då jag valde 20 km. Jag har både problem med fötter, knä, rygg och benhinnor så jag körde intervaller med att PW/jogga under hela tiderna! Jag anmälde dock min gamla blogg till den här utmaningen: http://nattstad.se/amandazlife, jag vill dock att om du länkar till bloggarna som vart med att du länkar till denna blogg istället då det är här jag kommer hålla hus! 🙂

    Tack för en bra utmaning!

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar