Annons
Annons


UTOMHUSTRÄNING!


God Förmiddag vänner! Har haft en helt underbar morgon! Först käkade jag frukost ute på balkongen i solen med hjärtat och sedan blev det ett träningspass i Humlegården:

10 minuter jogging.

17 armhävningar + 25 rygglyft + 10 sek statisk ryggträning X 3

Annons

10 upphopp/ben på bänk X 3

3 snabba rusher ca 100 m i lättuppförsbacke. 

5 min jogging

Idas specialmagpass

DUSCH! 🙂

Superkul att träna utomhus och har man en park i närheten kan man hitta på oändligt med övningar men alla redskap som finns! Bara att använda fantasin! 🙂

2 kommentarer till “UTOMHUSTRÄNING!”

  1. Hej Ida! Tack för en superbra blogg, den är otroligt inspirerande och peppande! 😀 Jag har tidigare haft anorexi men är friskförklarad sedan 3 år tillbaka. Men fortfarande är jag extremt fixerad vid mat och träning och jag har genom alla åren ätit extremt fettsnålt med mycket frukt och grönt som bas. För tillfället bor jag på Kreta och har sedan 3 dagar tillbaka köpt ett gymkort då tanken är att träna 6 dagar i veckan blandat med styrka och kondition. Jag har tidigare jobbat som hästskötare och därför alltid rört på mig mycket om dagarna men nu när jag jobbar här nere blir det mycket stillasittande och jag har inte samma möjlighet att röra på mig ute då det är så varmt. Jag har börjat med mer LCHF inspirerad mat sedan 6 veckor tillbaka men har bara fått motsatt effekt att jag gått upp i vikt och omfång…. Trots att jag sprungit lite varje dag och styrketränat lätt hemma. Men jag har fått i mig runt 2000 kcal varje dag till mitt tidigare ca 1300 så det är väl den stora skillnaden. Men det känns som vad jag än gör så lagrar jag fett…. Vill inte svälta mig själv utan jag äter mellan 2000-2300 kcal om dagen och kör nu ca 2 timmar på gymmet med 1 vilodag. Kan det vara så att jag behöver äta mindre eller är det så att kroppen är inställd på svält och lagrar därför allt jag äter? Jag vill bli mer tränad och få bort underhudsfettet… I vilken ände ska jag börja?? Äta mer protein och bygga muskler eller försöka tappa vikt? Jag är 171 cm lång och väger 65kg så jag är inte överviktig men jag känner mig extremt obekväm… 

    Hälsningar Madde

  2. Vad Hr du för förhållande till potatis?är det bra eller dåliga kolhyderater? 🙂 Går man upp i vikt med en normal mängd potatis/kolhyderater t.ex. Som fullkornspasta/ris om man tränar varje dag och gör av med runt 500 kalorier/pass? Tacksam för svar och tack för världens bästa blogg!

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar