Annons
Annons


TRÄNINGSVÄRK I RUMPAN EFTER GÅRDAGENS PASS


IMG_5128.JPGIMG_5127.JPGIMG_5126.JPG

Tights – Björn Borg // Top – Nly Sport HERE // Shoes – Adidas HERE

Gooood morgon mina älsklingar! Hur underbart är det inte att vakna upp en tisdagmorgon som denna med grov träningsvärk i rumpan? Haha.

Annons

Var på gymmet och körde ett benpass igår och det blev mycket maskiner med tyngre vikt. Brukar nästan aldrig köra maskiner men nu ska jag göra det varannat benpass då jag lättare kan lassa på vikt där. Passet kan ni se nedan. Sedan vill jag också ursäkta mobilbilderna. Tyvärr så kommer det vara det tills på torsdag då jag får låna en kamera. Jag glömde nämligen min egen i min mammas ryggsäck som hon tog med till Åmål. TYPISKT nu när jag ska till Miami och allt. Förresten, jag har glömt att säga det till er ju! Haha, jag ska till Miami på torsdag med mina babes Alex och Hannah. Woohoo så kul vi ska!

//English: Good morning my sweethearts! So wonderful to wake up with a sore butt! Haha. was at the gym yesterday and did a heavy leg workout. You can see the whole workout below. Excuse the bad mobile pictures but I forgot my camera in my mums bag this weekend and she brought t to Åmål. Typically, because I really needed it for the Miami trip on thuesday, but I will borrow a camera until then. By the way, I forgot to tell you about Miami! haha, Im going for a work trip to Miami this thursday with my babes Alex and Hannah. Wohoo it will be so fun!

YESTERDAYS LEG WORKOUT

10 min crosstrainer warm-up

10 leg press 40kg warm-up

10 leg press 140kg X 6

12 hip lifts barbell 60kg X 4

Drop-set leg extension 10/35kg, 5/30kg, 5/25kg, 5/20 X 4

12 leg curl 25 kg X 4

Superset: 10/side Leg extension side + 10 dead lift cable cross X 3

 

11 kommentarer till “TRÄNINGSVÄRK I RUMPAN EFTER GÅRDAGENS PASS”

  1. Vilka otroligt snygga träningsbyxor! Perfekta för att skapa vårstämning på gymmet. Du ser så härligt glad ut och får mig att dra på smilbanden denna soliga tisdag! Tack Ida 🙂

  2. Hej Ida, tack för en bra och intressant blogg 😀 Varför använde du dig inte ofta av träningsmaskiner? Är det bättre med fria vikter?

    1. Det beror på vad man har för mål med träningen. Fria vikter tränar stabiliteten i alla småmuskler, kordination mm också men om man vill bygga större muskler så är det lättare att punktträna med maskiner. jag kan lasta på mycket mer i en benpress än i en squat tex. vilket gör att jag får bättre kontakt med ben/rumpa och mer belastning.

  3. Snygga byxor! Har en fråga: jag är smal och har bättrat kosten och promenerar mer. min mage är mer platt ny (mitt problemområde) men den är ”dallrig”/”lös” som om jag har mycket hud på magen. Aldrig varit tjock men alltid haft lite mage. Hur får jag bort det lösa och får magen fast och helst synliga magmuskler.

  4. Hej Ida! Nice pass, men de två sista övningarna (10/side Leg extension side + 10 dead lift cable cross X 3) hittar jag ingen bild på när jag googlar och jag förstår inte riktigt hur du gör dem? 🙂
    Har även frågat tidigare om bandet du brukar köra med, det fattar jag inte heller tekniken på? 🙂
    Ha en bra dag! 🙂

  5. Hej Ida! Du är grym. Men jag har inte märkt av lika mycket pole nu på sista tiden, har du mindre tid för det? Jag skulle vilja ha lite tips i ett trick i pole då jag ofta får ont i en axel när jag gör det. Vi i norr kallar den för Aishya. Den påminner om handspring men du har ett armbågsgrepp och kommer in i den från en inverted crucifix. Jag får ont i den axel där armen är rak.

    Tack för en grym blogg och för att du är en sån awsome person! Puss

  6. Hel! Två frågor, vad är ”deadlift cable cross”? Vilken övning menar du i cable crossen där, hittar massor av olika övningar när jag söker på det..
    Och sen, vad har du för sportbh under det linnet? Har hittat så många snygga linnen men där jag inte ”kan” ha en vanlig sportbh under.. Hade varit supersnällt om du kanske kunde tipsa om några andra sportbhar! Kram

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar