Annons
Annons


TRÄNINGSÖVNINGAR SOM PASSAR GRAVIDA


Har tränat på riktigt bra här i New York då vid har ett superfint gym på hotellet. Tänkte idag visa 3 av mina favoritövningar just nu. 2 av dem är bra för just gravida och den 3:e vet jag inte. Den är i alla fall en av mina absoluta favoriter för baksida lår/rumpa. Ska fråga min PT om det är gravidvänlig. Jag själv känner i alla fall att jag fortfarande klarar av den bra.

Annons

TÅHÄVNINGAR

Den här övningen är tydligen ett måste får alla gravida. Mycket bra att ha starka vader nu när det börjar bli tyngre. Har hört att det är väldigt vanligt att vi gravida drabbas av kramp i vaderna när det börjar bli tyngre och då är dessa bra att förbereda med. Jag kör 10 med hälarna ut, 10 med hälarna, in och 10 vanliga X 3.

ENBENSHÖFTLYFT PÅ BÄNK

Den här övningen är också toppen för dig som är gravid men absolut för alla som inte är det också. Den ser inte mycket ut för världen men OJ så jobbig den är. Se till att trycka upp höften ordentligt och att rumpan då är aktiverad. Jag kör 8 repetitioner/sida X 3.

ENBENSMARKLYFT

Här kommer en favorit genom tiderna, enbensmarklyft. Nu ser man inte det på bilderna men jag håller faktiskt i en vikt i vänsterhanden. Se till att spänna bålen i hela övningen. Jag kör 12-15 rep/sida X 3.

Så hoppas ni fick lite härlig träningsinspiration! Kram, I

 

(Obligatorisk)



Annons




Laddar