Annons
Annons


TRÄNING FÖR RUMPA


Körde ett härligt pass igår. Då mina ben, leder och hamstrings börjar bli lite lätt överansträngda efter att ha kört PowerWalk, löpning och intervaller i 1,8 mil de 2 senaste dagarna (+ flera timmars promenader i vardagsmotionen) så tänkte jag ta det lite lugnt med konditionen igår.

Annons

– Blev sådär lugnt då jag tränade min rumpa/baksida och körde PowerWalk i uppförsbacke i 30 min igår.

– Efter det dödade jag Hamstrin/rumpa med benböj med hantlar i ”sumoposition”, Enbensböj och till sist höftlyft på ett ben och foten placerad på en bänk. Körde också axlar i form av Axellyft åt sidan och Hantelpress sittandes på boll.

– Avslutade det hela med att stretcha baksida ben, rumpa, höftböjare, nacke och bröst.

Härligt och svettigt träningspass!

Så här snygg rumpa kommer jag snart att ha! 🙂

Kommentarer till “TRÄNING FÖR RUMPA”

  1. Behöver lite experthjälp här mitt i allt pluggande. Kan du förklara art. Humeri för mig? Förstår typ men inte helt… Vad är tex Anteflexion i art humeri med Deltoideus pars anterior
    SV: Art. är förkortning för articulatio som betyder led. Humeri är överarmsbenet, alltså : art. humeri är axelleden.
    Anteflexion i den leden innebär att man utgår från att ha armbågen så lång bakåt som möjligt och för armen ner mot kroppen igen. Fortsätter rörelsen framåt/uppåt så pratar vi om en flexion i samma led.
    Deltoideus är axelmusklen och ”anterior” betyder framsida. Alltså främre axelmuskeln…
    Hänger du med? 😉
    Den musklen gör flexion och anteflexion i art. humeri.
    http://hans.shapemeup.se/2010/11/10/musculus-deltoideus/

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar