Annons
Annons


SMOOTHIE BOWL – RECEPT


smoothie-bowl-1 smoothie-bowlSå här grön och fin var min morgon då jag njöt av denna fina smoothie bowl efter morgonyogan. Smoothie bowl eller grön yoghurt är exakt samma sak som en smoothie förutom att man äter den i en skål, med sked och topping istället för att dricka den.

Annons

Eller jag jag brukar ta mindre vätska när jag ska äta den i skål än dricka den så den blir lite tjockare och mer yoghurtaktig. Toppa med frön, kokos, hampafrön och gojibär. HÄR hittar ni recept på min gröna smoothie bowl/gröna yoghurt.

//English: Started this morning with this green and tasty smoothie bowl after my morning yoga. Smoothie bowl is exactly the same thing as a smoothie exempt that you put it in a bowl and eat it with a spoon. Top with seeds, coconut, hemp seeds and goji berries. HERE is the recipe on my green smoothie bowl.

 

9 kommentarer till “SMOOTHIE BOWL – RECEPT”

  1. Hej Ida! Tack för bra tips och pepp! Jag har en fråga. Jag tränar så ofta jag kan oftast 5 ggr i veckan. Då kör jag sön-tors och vilar fredag, lördag eftersom jag oftast har annat för mig då. Är det dåligt att köra helkroppsträning (samma träningschema) flera dagar i rad utan att vila emellan? Finns det något tumregel? Hur tränar och vilar du? Kram Alice

  2. Hej Ida!
    Har lite problem och hoppas att du kan hjälpa mig. Jag började träna på gym och bli medveten om kosten för drygt ett år sedan. Sedan dess har det gått upp och ner- ätit för mycket eller för lite, tränat för mycket eller för lite osv…
    Nu är jag trött på detta. Jag får dåligt självförtroende när jag trycker i mig för mycket och då äter jag så mycket som jag tror är normalt, men det är ju då oftast för lite eftersom att jag går ner i vikt.
    Det jag frågar om alltså är hur man hittar en balans? Har inte pengar till pt (fattig student)…. Kram!

    1. Hej Fanny! Det där med att hitta balansen är inte alltid lätt och betyder olika för alla. Tränar man mycket så är det så viktigt att du får i dig mat. Ät både kolhydrater, protein och fett och ät regelbundet och tills du är mätt. Går du ner i vikt så äter du för lite och behöver äta mer helt enkelt. Jag känner mig ofta som världens matvrak om man jämför med mina tjejkompisar men jag behöver mycket mat då jag tränar och gör av med energi så då får jag se till att ge kroppen det också. Att du får dåligt självförtroende är inte bra och jag skulle verkligen rekommendera dig att börja varje dag med yoga och att säga minst 3 bra saker om dig själv. Självkänsla är så viktigt att öva på. Du kommer en dag hitta din balans. Kram Ida

      1. Varifrån får du ihop så mycket kcal i dendär? Och tänker du kcal eller mättnad?

        Ursäkta för frågorna, är bara lite nyfiken! 🙂

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar