Annons
Annons


SISTA VECKAN INNAN UPPGRADERING


Nu är jag inne på min 4:e vecka med det specialsydda träningsprogrammet innan det är dags för en uppgradering av det. Går runt med träningsvärk i rygg dagligen vilket känns helt fantastiskt då en stor del av programmet är att hitta kontakten med just ryggen.

Annons

Känner att jag utvecklats i övningarna och är superpepp på att förnya mitt program! 🙂

I början körde jag varje övning för sig med vila mellan men eftersom när jag börjat känna mig starkare och mer säker på min teknik så har jag supersetat alla övningar, vilket betyder att man kör 2 övningar i följd utan vila. Det gör att jag även får upp pulsen under passen lite mer. Underbart att svettas lite!

Jag svettig, trött och rosig om kinderna efter gårdagens pass.

 

4 kommentarer till “SISTA VECKAN INNAN UPPGRADERING”

  1. Hej Ida! Älskar din blogg och den gör mig otroligt peppad! Läser den varje dag och bli väldigt inspirerad och motiverad. Du har skrivit några gånger att det är viktigt att hitta kontakt med rätt muskler. Jag har inga problem med att få kontakt med de flesta muskler, däremot känner jag mig väldigt svag i ryggen. Jag styrketränar ca 3 ggr/vecka och kör kickboxning 3-4 ggr/vecka, men ser ingen utveckling i ryggen. Ofta drabbas jag av nack- och ryggbesvär som går att lindra med hjälp av träning, men effekten är kortvarig. Skulle du kunna tipsa några övningar som stärker och stabiliserar ryggen? Ha en bra dag! Mvh/Evgenija

  2. Bästa Ida! Vill bara klämma in att jag älskar din blogg! Du stavas bäst helt enkelt!
    Nu till min fråga: Det är så att jag undrar vad som kännetecknar svaga leder? När jag sätter mig ner på huk knakar det i princip alltid till. Det gör inte ont eller så men det är så obehagligt och jag är rädd att det kan vara ett tecken på stelhet? Vill inte drabbas av skador i framtiden, så har du några tips på vad detta kan vara och vad man i så fall kan göra åt det?
    Kraaam!

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar