Annons
Annons


SIMNING SOM TRÄNINGSFORM


Svar på kommentar…

Jag undrar..vet du någonting om simmning som träningsform? Har möjlighet att simma gratis under hela sommaren, så jag skulle vilja veta hur bra det är att simma t ex 1 kilometer eller mer, några gånger i veckan. Din blogg äger! :D

Annons

SVAR: Simning är superbra! Speciellt om man har ont i leder, knän mm, jätte bra konditionsträning och även bra muskelträning!

Här kommer lite info om vilka muskelgrupper du tränar i de olika simstilarna:

Frisim

Tränar främst:
Armar, bröst, rygg, magmuskler, höfter och lår.

Bröstsim

Tränar främst:
Lårens in- och yttersidor, översta delen av bröstet, överarmarna samt övre delen av ryggen och anklarna.

Fjärilsim

Tränar främst:
Magmuskler, stjärt, bröst, rygg och axlar.

Ryggsim

Tränar främst:
Alla muskelgrupper i lår, armar, bröst, rygg och höfter.

4 kommentarer till “SIMNING SOM TRÄNINGSFORM”

  1. Hej Ida!

    Jag har ett dilemma.. Jag älskar att äta, speciellt onyttiga saker.
    Detta blir ju inte så bra i längden då jag ba känner mig helt slö och illamående av allt fett och socker. Men jag har läst lite varstans att man t.ex. kan byta ut socker mot sukrin, mandelmjöl mot vanligt mjöl osv. Blir det nyttigare då? Lr skall man försöka skippa godsakerna helt?

    Keep up the good work 😉

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar