Annons
Annons


RUSSIAN SQUAT ROUTINE – FRONT SQUATS


squats-front-squatsfront-squat

Shoes – HERE // Shorts – Gina Tricot // Hoodie – HERE (Adlinks)

Hej hjärtan! Sitter här och taggar inför dagens benpass med att kolla på bilder från Portugal. Alltså hur nice ser det inte ut att kunna träna i shorts?! Tycker den svenska sommaren ska skynda på lite så man kan köra i shorts snart 🙂 I alla fall så ska jag köra mina front squats i russian squat routine som jag kör efter just nu.

Annons

Tycker det är så bra att följa ett strikt schema när jag tränar så jag alltid vet vad jag ska göra så har ni dåigt med motivation, testa det. Just nu köra jag efter det squats schemat som är 3 gånger i veckan och sedan kör jag också efter mitt löpschema 2 gånger i veckan. Snart är båda dock slut och måste hitta på något roligt för att hålla motivationen uppe. Någon som har tips på ett bra och roligt schema man kan följa så hojta till? 🙂 Jag är taggad på att testa något nytt och det spelar inte så stor roll vad det är egentligen. Nepp nu ska jag äta lite choklad och tagga till! Wohoo rumpan, nu kör vi! Puss, I

//English: Hi sweeties! Looking at pictures from Portugal and longing for the swedish summer to start so I can wear shorts! haha. Anyway I will soon go to the gym for a butt and leg workout and today I will do my front squats in the russian squat routine I follow. So nice to follow a schedule! I do the squat schedule 3 times/week and then my run schedule 2 times/week and its a perfect combo. Both of them are running out so now Im looking for a new workout schedule to follow, any tips? Love, I

 

10 kommentarer till “RUSSIAN SQUAT ROUTINE – FRONT SQUATS”

  1. Hej!
    Jag brukar springa distans löpning, men har nu bestämt att jag också ska börja med intervaller för att kombinera. Jag undrar bara hur du brukar ta tiden när du kör intervallerna, använder du din mobil eller armbands träningsklocka? Om du använder träningsklocka var köpte du den och hur mycket kosta den?
    Skulle vara snällt om du kunde svara. Tack på förhand.
    PS: grymt bra blogg, med massor av tips

    1. Hej Vanessa och tack snälla vad glad jag blir 🙂 Jag kör ofta på löpband och kollar då på bandets klocka. När jag springer ute kollar jag mobilen men det är verkligen inte optimalt. Måste nog skaffa mig en pulsklocka med timer på men har ingen än. Kramis

      1. Hej,
        jag brukar använda en App som heter ”seconds”! Den är grymt bra eftersom du kan sammanställa dina intervaller själva eller cirkelträning eller vad som helst. Den säger även till när du kan avsluta din intevall och när den börjar igen även om du lyssna pa musik samtidigt. Testa! den är verkligen värt det.
        Kram

  2. Hej Ida!
    Jag hoppas att du har tid att svara och hjälpa mig lite här. Jag tränar 2ggn/veckan på gym och dagligen så har jag ett jobb där jag går och är igång hela tiden (jobbar inom hemtjänsten) nu till min fråga, eftersom jag jobbar halv 8-20/21 nästan dagligen så hinner jag inte till gymmet mer än två gånger som sagt, vad skulle du rekommendera att köra på gymmet för bästa träning för hela kroppen?

    Tack för en grym blogg
    Kram

    1. Hej Frida och tack för din kommentar! Jag skulle köra cirkelträning blandat med styra och pulshöjande om jag var du. D hittar flera sådana pass på min youtubekanal http://youtube.com/idawarg Glöm inte prenumerera 🙂 Kram

  3. Hej Ida! När jag gör front squats känner jag att det tar emot och är obekvämt att ha armarna och handlederna i den positionen du visar på bilden. Jag brukar ha armarna i kors istället men det är också obekvämt och jag kan oftast inte använda tyngre vikter för att det gör ont och är obekvämt. Vad kan jag göra för att få det att kännas mer bekvämt? Behöver jag strecha eller bygga upp bättre armmuskler? Tack

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar