Annons
Annons


NÅGON SOM ÄR TAGGAD PÅ LÖPNING?


löpning

Annons

ida-warg-löpninglöpning-ida-warg

Hej mina älskade vänner! Har precis kommit hem från gymmet och ett svettigt löppass. Som jag skrev imorse är det dags att ta tag i konditionen då pollensäsongen är på väg vilket innebär astma. Ju bättre kondition jag har desto lindrigare besvär.

Jag kommer också dra igång en 10 veckors löputmaning för er och köra en favorit i repris på förra årets succé #WARGRUN. Wohoo! Det är ett 10 veckors löpschemamed löpning 3 gånger i veckan. Man behöver inte ha någon erfarenheta av löpning alls utan schemat passsar både nybörjare och alla er som sprungit tidigare och vill komma igång med löpningen igen. För er som aldrig sprungit innan och vill hänga med på detta rekommenderar jag att redan nu köra igång med 3 snabba power walks i veckan. Vad säger ni?! Är det någon som är taggad på att haka i årets 10 veckors #wargrun utmaning?!

//English: Hi my sweeties! Just got home from the gym and a sweaty run session. As I wrote this morning I will try to improve my fitness and Im thinking of starting last years sucessful run challenge #WARGRUN. Its a 10 week long run schedule with 3 workouts/week. Its perfect for beginners and for those of you who want to start run again after a break. How does that sound? Someone who is excited to participate in this years #wargrun challenge?

78 kommentarer till “NÅGON SOM ÄR TAGGAD PÅ LÖPNING?”

    1. Då är detta upplägget bäst för att lära dig 🙂 Börja gå minst 3 power walks i veckan redan nu så kommer det gå perfekt i utmaningen. Kramis

  1. Jag är absolut på! Har själv velat komma igång med löpningen på allvar men blivit hindrad pga skadad fot.

    1. Wohoo vad härligt! Det här schemat är både skonsamt och bra att börja med när man vill komma igång med löpningen.

  2. Hejsan Ida! Jag undrar ifall du skulle kunna lägga upp ett inlägg med olika övningar för biceps och triceps och kanske instruera hur du gör övningarna med en video. Har så svaga armar och behöver verkligen träna upp biceps och triceps men har så dålig fantasi på övningar man kan göra, tack så mycket! Kram!! Älskar din blogg<3

  3. Hej!

    Vill börja med att säga att rabatten på holistisk kom väldigt lägligt då jag länge funderat på att satsa på ett proteinpulver med högre kvalitet 🙂 min kompis sa till mig att vassleprotein bara fungerar bra som återhämtning efter träning, men att det lagras som fett om man tar det någon annan gång under dagen, så jag vill fråga dig som har koll om detta verkligen stämmer?

    Kram

    1. Men vad kul att höra 🙂 Haha nej din kompis har fel, Det stämmer inte! Du kan ta det när som och även om du inte tränar är det ett bra mellanmål. KRamis

  4. Yeeey väntade på att du skulle sätta igång denna utmaning i år igen, precis lagom i tid också då jag verkligen vill börja springa mer nu 🙂

    1. Åh vad härligt! Det upplägget är så skönt och man får verkligen resultat. Kör hårt! Kramis

  5. Hej Ida, jag är en ung tjej som tränar ca 2-3 gånger i veckan på gym, och promenerar 4 gånger i veckan. Mitt mål med min träning är att sakta bygga muskler och bli starkare i min kropp, men jag vill inte gå ner i vikt. Jag är ganska smal och liten. Kan inte du ge tips på några bra övningar/maskiner på gymmet? Kram

  6. Ja vad roligt! bra för jag ska springa lopp senare i vår!
    måste säga Tack IDA för den positiva energin du sprider på sociala medier.
    om jag har idetorka på ett pass går man bara in på din blogg och hittar inspiration!
    fortsätt så!
    nu när du ska börja 10veckors utmaning, kan du inte ge tips på vad man ska/kan äta före/efter en springtur? (särskilt om ens mål inte är att gå ner i vikt)
    Kram!

    1. Åh vad kul att höra 🙂 Tack fina du <3 Tips på mat mm kommer under utmaningens gång 🙂 Kramis

  7. Åh, bra jobbat hördu! Visste inte att bra kondition kunde lindra pollenbesvären, men det ska jag absolut se till att testa i vår! Jag är på!! 😀 Go #WARGRUN!!!

  8. Åh jag önskar att jag kunde vara med! Sprang massor förra sommaren så jag sabba mina benhinnor 🙁 nu kan jag inte springa alls utan att få ont. Man kanske kan göra typ samma på en Crosstrainer i stället? 🙂

  9. jag är på! Och det här är perfekt för mig som hatar löpning. Jag hoppas på att jag tycker annorlunda efter dessa veckor! 🙂

  10. Waaaah! Jag är på! Måste bara säga att det jag tycker är så himla bra med din blogg är att du tar dig tid att svara på alla kommentarer:) Det visar verkligen att du bryr dig om de som tar sig tid att läsa din blogg och som stöttar det du gör:) Så bra och ödmjukt! Cred till dig:))

  11. Jaa vad kul! ÄLSKAR löpning, särskilt nu till våren! Tack Ida för en superinspirerande blogg. Blir alltid både peppad och ”lugn” när jag läser din blogg då du verkligen fokuserar på hälsan istället för skapa hets och ångest som många andra bloggar kan bidra till. Heja!

    1. Men å vad glad jag blir att höra <3 Det glädjer mig verkligen att du har den känslan över bloggen då det är precis det jag vill förmedla. Stor kram till dig! <3

  12. Jajajaja!!! Jag precis kommit igång med löpningen och ett schema för att hålla igång och utmana sig själv vore det bästa at the moment!!!!!!

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar