Annons
Annons


MÖRDARPASS MED MALIN & TOMAS


traning-ben-rumpa-forbrannimgtraningspass-ben-rumpa-squat-squats-ida-wargtraning-ben-rumpa-forbranning-traningspassben-rumpa-ovning-traningtraning-ben-rumpa

Hej älsklingar! Alltså träningsvärken sitter fortfarande i sen lördagens galna pass med Malin och Tomas. OMG säger jag bara. Men inte förvånad då jag aldrig varit med om ett träningspass tillsammans med Malin som inte gett träningvärk 😀 Haha. Vi körde väldigt blandad träning med många cirklar och fokus var ben och rumpa. Perfekt för mig som redan innan hade träningsvärk där! 😀

Annons

I alla fall var det superkul och vi avslutade med lite mage och rörlighetsträning + att malin råkade nocka mig i facet när vi tränade mjukövergång bakåt. Haha. Ni kan se allt på videon nedan + hela träningspasset om ni inte förstår övningarna jag skrivit nedan.

Uppvärmning: 10 min PW 15% lutning

Sumo squats med kettlebell:
20, 12, 10, 10

Cirkel 1: 10 step up + 10 jumping squats på bräda + 10 wall ball

Cirkel 2: 10 step up + 10 växlande squats + 10 over head squat

Cirkel 3: 10 squat med upphopp + 10 kettlebell swings + 10 utfall med vikt

Cirkel 4: 10 indrag med boll + 10 enbenshöftlyft + 10 indrag med boll

Mage:
Armhävningsgång X 4
Omvänd armhävningsgång X 1
10 knäindrag höger, vänster, mitten

9 kommentarer till “MÖRDARPASS MED MALIN & TOMAS”

  1. Vilket grymt pass! Det vill jag testa. När ni körde ”enbensövningar” ex enbenshöftlyft, var det då 10/sida eller 10 sammanlagt, dvs 5/sida.

    Puss Julia

  2. Hej Ida eller någon annan läsare som känner för att svara! ?
    Jag undrar om alla får träningsvärk efter att ha tränat? Ska en få det? För jag tränar styrketräning med kroppsvikt några gånger i veckan med varierade övningar. När jag väl tränar känns det som om jag inte kommer klara av en enda repetition till men ändå får jag väldigt väldigt sällan träningsvärk. Betyder det att jag inte tar i tillräckligt eller att jag bara inte får träningsvärk men fortfarande stärker mina muskler?
    Tack för bästa bloggen Ida! ÄLSKAR dig!

  3. Hej, tänkte testa på detta passet idag men undrar bara om ni körde flera varv på varje cirkel eller ett? Tack för inspirationen 🙂
    Kram Beatrice

  4. Jag körde passet igår och då varje cirkel en gång. Gick snabbt och jag tror både tid och energi hade räckt till 2 eller 3 varv per cirkel. Jättekul pass och det kändes rejält i baksidan på de sista höftlyften! 🙂

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar