Annons
Annons


MITT ANDRA CROSSFIT PASS


Som jag nämnde snabbt i veckan så var jag på ett mysigt litet event på Vici Athletics i söndags med Alexandra, Keela, Mira och Edita. Först fick vi en genomgång på vad Raw Food är och vi fick även testa att tillaga den.

Annons

Efter det så körde den duktiga tränaren Andreas ett sjukt jobbigt men roligt crossfit pass med oss.

Det här var andra gången jag testade Crossfit och jag måste säga att jag tycker det är riktigt roligt. Man tävlar hela tiden mot sig själv och eftersom jag är galet tävlingsinriktad när jag väl drar igång med något så slutade söndagens pass med riktig blodsmak i munnen. UNDERBART!

.

TRÄNINGSPASSET

Gjorde en uppvärmning med långsamma kontrollerande rörelser och styrkeövningar. Efter det tränade vi teknik på en övning jag ej kommer ihåg namnet på men den var i alla fall förberedande för att kunna göra chins. Man hängde i chinsstängen och skulle aktivera rygg och skuldror samtidigt som man svingade sig fram och tillbaka. Riktigt bra övning som jag ska frtsätta att göra.

Efter det var det dag för en WOD och klockan ställdes på 12 min och under dessa minuter skulle vi hinna med att göra…

– 30 armhävningar

5 varv av…

– 15 Djupt knäböj med militärpress med en tung sandbag.

– 10 Sving fram och tillbaka i chinsräcket. Stärker upp rygg/axalr och förbereder för chins.

– 5 halvburpees.

Tiden som blev kvar efter man gjort klart de 5 varven (om det blev någon tid kvar) skulle man springa en viss sträcka och räkna hur många spurtar man hann med. Shohoo.

vicivici6vici5

6 kommentarer till “MITT ANDRA CROSSFIT PASS”

    1. S tänkte jag också innan men det är verkligen inte farligt 🙂 man kör på sin egen nivå så alla kan vara med 🙂

  1. Hej Ida! Jag har tränat i ca 4 månader, tränar 5-6 dagar i veckan. Men på senare tid har jag fått problem med höften och när jag kollade upp den sa dom att jag inte längre får belasta benet nånting.. Alltså får jag inte gå långa promenader, springa, hoppa hopprep m.m eller träna någon styrka med benen. Det jag får göra är att cykla som uppvärmning.. Jag vet inte hur länge det kommer va såhär, men jag undrar hur jag ska göra med min träning nu? Jag får ju träna överkroppen men är rädd att den blir för tränad för min underkropp. Snälla hjälp mig, är verkligen jätte ledsen eftersom jag älskar att träna. Hur ska jag fortsätta med min träning nu när jag inte får träna ben överhuvudtaget?

    1. Hej Malin! Omöjligt för mig att säga hur långt tid det tar innan höften är bra igen. Lyssna på den personen som hjälper dig och du behöver absolut inte vara rädd för att bli för tränad på överkroppen. Det tar många år och rätt kost och träningsplanering för att bygga stora muskler. Kör 15-20 reps med mindre vikter så gör du överkroppen starkare utan att bygga bulliga muskler. Krya på dig. Kram Ida

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar