Annons
Annons


MILITÄRPRESS – ÖVNING FÖR AXLARNA


militarpress-1 militarpress

God morgon finisar! Här kommer en grymt bra övning som jag tycker många glömmer bort eller som tjej är rädd för och det är militärpress. Den tränar förts och främst framsida axel som väldigt många tjejer faktiskt är riktigt svag i. Nu tycker jag att ni alla testar att lägga in den här i nästa överkroppspass.

Annons

Gör så här: Stå höftbrett och spänn bålen. Ta ett brett gepp på en skivstång och börja från utgångsläge (bild 2) och pressa rakt upp mot taket. Se till att spänna bålen under hela övningen då det är lätt att släppa den.

Jag brukar göra 15 reps X 3 med 15kg.

6 kommentarer till “MILITÄRPRESS – ÖVNING FÖR AXLARNA”

  1. Åh jag älskar den övningen! Jag lyckades få nackspärr sist efter jag gjorde den så har inte vågat göra om den – har du någon aning om vad jag kan ha gjort för fel/tips på hur man undviker det? Kram!

  2. Hej Ida! Diggar din blogg, dock inte detta inlägget. Du behöver väl inte dra alla tjejer över en kam, att vi är rädda för vissa övningar eller att vi är tjejer är riktigt svaga i vissa kroppsdelar. Får höra tillräckligt att tjejer är svaga.. Du är ju en smart och vettig tjej så tycker inte du skall skriva på ett sånt sätt. Hoppas du förstår vad jag menar? Annars tycker jag det är kul att läsa om dina nyttiga maträtter och träning! Ha det bra 🙂

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar