Annons
Annons


MÅL MED MIN TRÄNING


Jag hade tänkt gå en morgonpromenad men vet ni vad, jag orkade inte och fann inte motivationen! Jag var så mycket mer sugen på att laga frukost, plocka fram datorn och surfa runt i lugn och ro så jag gjorde det istället 🙂

Att gå morgonpromenad innan frukost känns heller inte särskilt motiverande just nu. Ibland känns det så otroligt skönt och man får en bra start på dagen och perioder då jag är ute efter att tappa mer fett på kroppen är jag astaggad på morgonpromenader. Dock så vill jag inte tappa mer fett på min kropp nu utan har fullt fokus på att göra kroppen starkare och vill behålla varenda liten muskelfiber jag har! Därför är jag sparsam med långdistansträning och äter hellre en portion för mycket än en för lite! Fokus ligger på styrka och intervallträning.

Jag är inte ute efter att bli någon fitnessmodell och mitt mål är heller inte att ta 150kg i marklyft utan jag är ute efter att känna mig grymt j*vla stark (vilket jag faktiskt börjar att göra)! Att känna friheten av att man kan göra vad som helst med sin kropp och ha kontroll över den! Stå på huvudet, stå på händer, göra oändligt med armhävningar, hänga, klättra och bära upp sin kroppsvikt på alla tänkbara sätt. Det är så COOLT!

Den absolut bästa känslan hittills i år var när jag klarade ironX!

Känns helt galet att min kropp kan göra så där!? 

Annons

Vad har ni för mål med er träning just nu?

14 kommentarer till “MÅL MED MIN TRÄNING”

  1. Mitt mål med träningen är att få bättre kondition och gå ner i vikt. För att orka mer. När jag rör på mig mår jag så mycket bättre och jag känner mig gladare och mindre stressad.

  2. Att hålla mig smärtfri då jag är överrörlig i ryggen, har lidit av smärtor, nackspärr och ryggskott i flera år innan jag började träna. Skulle inte ha något emot smalare lår heller men det är inget som jag tänker lägga mycket tid på. Det är så jag är byggd 🙂

  3. Just nu jobbar jag mot ett kortsiktigt mål att tappa lite fett från kroppen. Men mitt långsiktiga mål är att bli riktigt jäkla stark!
    Att kunna stå på händer och göra chins exempelvis. Vill också kunna lyfta upp min kropp i alla lägen och ha orken och styrkan att klättra, hänga och kasta runt kroppen som jag vill. Det skulle kännas riktigt häftigt 🙂
    Skulle även gärna komma upp i 100kg i marklyft. Och så har jag vissa yogaposer som jag övar på och vill bli riktigt bra på.
    Det är bra med mål! 😉

  4. Att klara av fler antal armhävningar (klarar 43 nu), få mer muskler, bättre kondition och få en snyggare kropp 🙂

  5. JAg vill oxå kunna göra ironX! Grymt av dig! Hur lång tid har det tagit för dig? 🙂 såå nyfiken! Resten av målen.. Ja dom finns där men listan är för lång… Men ett handstand vore inte helt fel heller! Helst utan en vägg bakom 😉

    1. Tack! jag har tränat Pole i drygt 1 år men hade aldrig tidigare testat göra ironX på allvar då det kändes helt omöjligt! Sedan när jag testade en dag så gick det helt plötsligt. Kan bara hålla den några sekunder just nu och det gäller att hitta precis rätt läge. Ibland går det och ibland inte alls. Kör hårt så kommer du sätta den 🙂

      1. Ett år bara? :O shit hur stark var du innan? 😛 jag har hålt på ett tag, men det blir lite sporadiskt och jag tycker bättre om dansen än om tricken.. Men får väl masa mig tillbaka till dq jag också till hösten så att jag bygger lite styrka.. Men grymt kört! Det är verkligen ett imponerande trick! Riktigt badass!

  6. Att gå innan frukost är bara dumt du går redan på tomgång och prestandan blir därefter! Du sänker din energi förbrukning vilket leder till en neråt gående spiral! Ät en normal frukost och ta sen din promenad och du kommer säkert efter en stund inse att det går bättre för dig!

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar