Annons
Annons


LUCKA 3 – BÄSTA ÖVNINGEN FÖR RUMPAN


IMG_7419.JPG

Lucka nummer 3 idag och en av mina favoritövningar för rumpan… nämligen Bulgariska utfall. Lägg upp bakre foten på en bänk/stol/soffa/pall och ta ett stort kliv fram med det främre. Böj på främre benet tills det kommer parallellt med golvet och pressa upp igen. Kör denna övning 10 rep/ben X 3 idag. Wohoo kör hårt!

English: Door nr 3 today and it´s time for my favorite exercise for the butt… Bulgarian lunges. Put the back foot on a bench/chair/sofa and take a big step forward with the other leg. Bend the from leg until it´s parallel with the floor and press up again. Do this excersise 10rep/leg X 3 today! Wohoo happy workout!

 

Annons

 

 

15 kommentarer till “LUCKA 3 – BÄSTA ÖVNINGEN FÖR RUMPAN”

  1. Grymt bra, jag samlar på mig alla dina övningar och när jag uppnått att ha tillräckligt många så lägger jag upp ett eget schema utifrån dom övningarna som passar mig. Bra va. 😀

  2. Ser grymt jobbigt och kul ut! Ska lätt testas:D

    Har en fråga som jag hade behövt lite hjälp med, i din video stretch lower body https://www.youtube.com/watch?v=wnwhYytey4c så mot slutet gör man en övning där man sträcker ut det ena benet samtidigt som det andra är böjt (känns ungefär som en split med ena benet) hoppas du förstår vilken jag menar. Mitt problem är att jag ofta inte får någon bra balans utan blir liksom att jag mer sätter mig ner på rumpan och måste hålla i mig i någonting för att det ska sträckas och det känns inte riktigt rätt. Har du något bra tips som kan hjälpa?

    Vill även passa på att tacka dig för en så sjukt grymt bra blogg som hjälper motivationen så otroligt mycket! Du är så hälsosam och sprider så bra och positiva budskap. Helt enkelt den bästa bloggen jag vet!:D

  3. Hej! Undviker den övningen då jag tycker det gör ont i foten som man har uppe på stolen! Vad gör jag för fel?
    Gör vanliga utfall i stället eller gående.

  4. Jag får också ont i den foten som jag har uppe på stolen. Betyder det att den är för hög eller vad gör jag för fel?

  5. Hej Ida!
    För det första, tack för en jätteinsprerande och uppmuntrande blogg (både på Mikz och här). Varje gång man går in här så blir man liksom superglad och träningssugen.
    Jag är en tjej på 13 år, tränar 6 dagar i veckan och jag försöker att äta så rent och nyttigt som möjligt. Så lite vitt mjöl och sånt som möjligt, och mycket protein. Problemet är att jag går ju i skolan och har ganska svårt att då äta så rent som möjligt, dock så äter jag 50%-60% grönsaker till lunch i skolan. Sen under hemkunskapen så gör vi nästan bara onyttiga saker, mycket som innehåller vitt mjöl och också mycket socker. Så min fråga är, har du några tips på hur jag kan fortsätta vara nyttig i skolan också?

  6. Hej!
    Ville bara säga att jag trillade in på din blogg för några veckor sen genom alexandra brings blogg och din blogg har verkligen fångat mig! Så inspirerande med alla recept, träningstips och fina bilder! 🙂

  7. Hej ida! Jag åt precis dina vegetariska sötpotatisbiffar och WIHOO vad goda dom var. Aldrig ätit så goda biffar i mitt liv! TACK!! Kramis 🙂

  8. Super bra övningar!! Men som andra har sagt det gör ont i den foten som är upp höjd… Men det funkar!! Den kändes mer i rumpan

  9. Jag känner mer på framsidan utav låren. Gör jag fel när jag känner där istället för rumpan?
    Grym ide med julkalendern.

  10. Hej Ida! Du mååååste hjälpa mig nu, hittar inte svaret någonstans! Jag tror jag är känslig mot gluten och tänker utesluta all gluten ur min mat. Men kan jag äta Oatlys havregurt? Och tex. Deras matlagningsgrädde och creme fraice? Låter som att de innehåller gluten men vet ej säkert! 🙁

  11. Körde sådana igår, tillsammans med uppkliv på pall, 10 x 3 på varje ben, utfall bakåt med kick, och en annan rumpövning. Brukar köra fyra st övningar under ett benpass. Använder inga maskiner, å även om jag är ganska vältränad så får jag träningsverk varje gång. Det gillar jag ;)Tack före en toppenblogg =) kram

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar