Annons
Annons


LÖPNING INTERVALLTRÄNING – PROGRAM


Körde ett så härligt intervallpass igår efter jobbet. Var jätte länge sedan jag gav mig ut för att springa ett helt pass och igår var det precis vad jag behövde! Körde högintensiva intervaller runt Djurgården vilket blir lite över 5 km.

Annons

Så här såg gårdagens pass ut…

INTERVALLPASS

Uppvärmning: 1,5 km jogg.

Intervaller: 20s kuta allt vad man har 40s PowerWalk 5 km. För mig blev det 26 intervaller. 

Nedvarvning: Promenad 1,5 km.

Totalt: 8 km. 

En trött och mör Warg…

4 kommentarer till “LÖPNING INTERVALLTRÄNING – PROGRAM”

  1. Hej! Jag är 16 år och tränar truppgymnastik på elitnivå. Utöver våra tuffa pass med mycket styrke och konditionsträning tränar jag även gym. Det brukar allt som allt bli sex pass i veckan också vilar jag en dag. Jag är även tränare för yngre gymnaster vilket gör att jag kan spendera dryga fem timmar i hallen, först som tränare och sen tränar jag själv. På denna tiden får jag bara i mig en frukt och jag vet att jag hade behövt mer. Men tycker det är svårt med bra mellanmål som funkar att ta med, därför undrar jag om du skulle kunna visa lite tips på bra mellanmål som är lätta att ta med?
    Förresten måste jag säga att jag älskar din blogg! Jätteinspirerande och motiverande
    Kram

    1. Hej Astrid och tack för din kommentar 🙂 Jag själv har varit i din sits många år och lite frukt är alldeles för lite att äta under dagen. Du skulle behöva få i dig mer protein. Mellanmål som håller bra är proteinshake, kokta eller stekta ägg, kvarg/keso med skivad frukt, bär eller torkad frukt, en fullkornsmacka/knäckebröd med tex. ost/skinka/kalkon/keso/avokado/ägg/grönsaker/, proteinbars. Hoppas du fick lite tips. Lycka till med träningen. Kram

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar