Annons
Annons


JAG ÄR SÅ SJUK BRA!


IMG_8512.JPGAlltså jag är så jävla bra, wohooo! Ja precis ni hörde rätt, alla borde berömma sig själv varje dag och speciellt om man gjort något bra. Haha. Kom precis hem från gymmet och jag har länge haft som mål att klara chins med brett grepp helt själv men det har känts so en omöjlighet.

Annons

För någon månad sedan klarade jag att göra 1 helt själv X 5 och idag klarade jag att göra 2 i sträck hela 10 gånger!!! Så 20 chins har jag lyckats göra helt själv idag woop woop vad härligt! Det ska firas ordentligt med att jag får köra extra hårt med mina tjejer på Boot Campet idag. Sista gången innan jag säger hej då till mina fantastiska brudar! Nu jävlar ska de få 😀 haha.

English: I am soo f*cking awsome, wohoo! Yeah you heard me, everyone should give praise to themselves, especially if you´ve done something good! Just got home from the gym and for a long time I had as a goal to manage pull ups all by my self. About a month a go I manage to do 1 X 5 and today I did 2 X 10! So today I manage to do 20 pull ups (wide grip) all by myself! Woop woop! I will celebrate it to run an extra hard workout with my girls at the Boot Camp to night. It´s the last time before saying goodbye to my fantastic girls! 

Dagens pass: // Todays workout:

10 min warm up cross trainer

8 squats 30kg X 2

2 squats 45kg X 6

2 pull-ups wide grip X 10

10/side rotation cable cross X 3

Superset: 8 lat pulldown supinated grip 40kg + 12 standing row 20kg X 3

Superset: 10 straight one arm lat pulldown + 10 row with rotation cable cross X 3

17 kommentarer till “JAG ÄR SÅ SJUK BRA!”

  1. Hej, Ida!

    Jag tycker att det är jättesvårt att veta vad jag ska använda mig för proteinpulver. Har hört mycket om fitnessgurus One whey isolate, är det någonting du skulle rekommendera eller har du något annat tips? Har läst att du använder Holistics!!

    Hoppas du har det bra, du är verkligen en stor inspiration källa!

    Kram från Hanna, tacksam för svar!!!

    1. Det beror lite på. Nu när det är kallt kör jag 5-10min kondition och ska jag tex göra knäböj så kör jag 10 X 2 med endast stången som vikt innan jag lastar på med vikter. Kram Ida

  2. Åh va roligt att du har klarat dina chins, blir lite avundsjuk då det har varit mitt mål väldigt länge men känns inte alls som att jag går framåt 🙁 nu är det i och för sig ett tag sedan jag testade, så kan ju hända att jag faktiskt klarar en eller kanske till och med fler. Det skulle vara roligt om du kunde berätta hur du tränade för att klara av att göra chins utan hjälp? Om du har några tips du skulle kunna dela med dig av?

  3. Hej Ida!
    Jag är 16 år och har alltid varit en person som tränat och rört på mig mycket. Jag har provat fler sporter än vad jag kan räkna på handen och jag är den som alltid cyklar när alla andra tar bussen/bil. Men för ungefär ett halvår sedan slutade jag på cheerleading som jag tränat i ungefär fem år. Jag ville ändå fortsätta med träning så klart men insåg att jag fick göra det själv på eget initiativ. Under sommaren har jag tränat väldigt mycket och varvat kondition med styrka. Nu har jag hittat en rutin och kör oftast två konditionspass (springa, intervaller, spinning osv) och tre styrkepass (kör hemma utan vikter) per vecka. Men nu till mitt problem, jag ser ingen skillnad. Det känns som att jag inte riktigt bygger muskler och min kondition blir inte heller märkbart bättre. Jag har t.ex. tränat mycket mage, men kan faktiskt inte se någon skillnad alls jämfört med några månader tillbaka. Så jag undrar ifall du har några tips på vad jag kan göra och vad jag gör fel?

    Jag äter normalt, dock ingen läsk eller godis, men ibland händer det att även jag ”fuskar” och äter kakor någon gång. Annars äter jag nog som de flesta, pasta/ris/potatis, kött och sallad. Till frukost en macka (mörkt bröd) eller t.ex. flingor. Jag vet inte om det är kosten det beror på eller hur jag bör lägga upp min kost heller. Borde jag äta något proteinrikt direkt efter träningen för att det ska ge något eller bör jag äta mindre? Det känns lite ”Jobbigt” bara när jag inte märker skillnad på min träning.

    Sedan har jag inga viktmål heller och därför kan det kanske bli svårt att se förändring. Jag tränar för att må bra, bygga muskler och förbättra min kondition, men de två sistnämnda är tyvärr inte märkbara. Detta blev väldigt långt nu, men hade varit otroligt snällt om du kanske hade några tips eller råd?

    Älskar din blogg, så inspirerande, du är bäst Ida <3

  4. Jag jobbar just nu på en viktnedgång men det går inte så bra! Har uteslutit alla snabba kolhydrater och socker, går minst en timmas promenad varje dag, varierar styrke och konditionsträning. Detta har jag gjort en månad nu och ingenting har hänt. Vad gör jag för fel? Är ju inte jätte stor sen innan, 160 cm och 58 kg. Har alltid tränat mkt men inte alltid ätit så bra! Du kanske har något tips?

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar