Annons
Annons


IDAS 2 VECKORS CHALLENGE – MOT EN BÄTTRE HÄLSA


Tjohoo mina vänner. Måndag och det betyder en ny veckas utmaning. Denna veckan kommer bli lite speciell då det kommer bli en annorlunda utmaning och den kommer inte bara vara i en vecka utan två!

Jag utmanar nämligen er att utesluta komjölk och gluten helt under de kommande 2 veckorna. Känner ni er svullna, har problem med magen, dålig hy, känner er trötta, orkeslösa, ont i leder mm så häng med på denna utmaning. Kör 2 veckor helt utan komjölk och gluten och känn efter hur det känns. Tips på gluten och mjölkfria måltider hittar ni i min blogg under kategorin recept och det kommer komma fler tips och inspiration under de här 2 veckorna.  Hashtaga gärna alla era matbilder på instagram med #idaschallenge så jag kan följa er och så kan vi peppa varandra 🙂

Ni anar inte hur gott en mjölk och glutenfri kost kan göra med era kroppar så häng med nu och säg till alla era nära och kära med krångliga magar att hänga på 😉

Man kan också anmäla sin blogg och utmana sina läsare. Posta bilden ovan och länka detta inlägg –> http://nyheter24.se/modette/idawarg/?p=16863 och lämna sedan en kommentar om att ni är med (glöm inte skriva med er bloggadress). Kommer sedan göra ett inlägg med länk till alla bloggar som är med :)

Kommer även ha samma utmaning på instagram (@idasfitness) där ni också kan delta och hashtaga #idaschallenge


Annons

SÅ VILKA ÄR MED I MIN 2 VECKORS UTMANING?

MOT EN BÄTTRE HÄLSA MINA VÄNNER!

25 kommentarer till “IDAS 2 VECKORS CHALLENGE – MOT EN BÄTTRE HÄLSA”

  1. Låter som en rolig utmaning, men då jag endast är 16 och bor hemma så kna jag inte riktigt kontrollera maten som serveras.. Men tänkte att jag ska hänka på så gott som möjligt. När jag själv bestämmer vad som ska ätas så ska jag undvika detta 🙂

    1. Jag förstår. Men att dra ner så gott man kan är bättre än inget alls. 🙂 Tips på vad du kan ersätta gluten och mjölk med kommer i veckan så då kanske du kan få dina föräldrar att haka på utmaningen och handla lite gluten och mjölkfritt 🙂

    1. Men gud jag har skrivit inlägget om er och trodde jag postat det men ser nu på bloggen att det inte gått igenom. Förra veckans utmanare kommer ut under dagen 🙂 Tack för påminnelsen 🙂 Kram Ida

  2. Jag är lite sugen på att testa fast tror jag skulle rasa i vikt och det är inget jag vill så står över denna gång. Men kommer hålla utkik efter recept och kanske köra en light-version av challengen 🙂 Tack för en bra blogg!

    1. hej tjejen och tack för din kommentar! Varför skulle du rasa i vikt? Du ska ju fortfarande äta lika mycket bara att hålla dig från gluten och mjölk? 🙂

      1. Hmm.. Kanske har jag fel men dricker full fat milk och mjölkfria alternativ som mandelmjölk tex har ju ofta lägre kaloriinnehåll. Men förmodligen är inte skillnaden så jättestor. Kanske mer blir min kärlek till mjölkprodukter som sätter stopp haha

        1. haha ja min kärlek eller rättare sagt mjölkberoende satte stopp för mig under flera år. Visste att jag åt alldeles för mycket mjölkprodukter men ville inte sluta och det var min största skräck att dra ner på dem men nu idag ångrar jag det inte en sekund. Är du ute efter mer kalorier så välj rismjölk. Den dricker jag. Sedan så kan du ju få i dig mer kalorier på annat. Ta en stor klick jordnötssmör eller kokosolja och lägg till måltiderna. Det gör jag. Bra för kroppen och grymt gott! 🙂

        2. Tack för dina svar och smarta tips! Nu är jag mer peppad än nånsin att testa.. Märker också att jag inte mår bra när jag äter för mycket mjölkprodukter så byter faktiskt redan idag ut en del. Men kan bli ännu bättre! Mina mjölkiga kaffe kommer bli svårast att ge upp… Pepp pepp!

  3. Jag är otroligt ”fäst” vid att äta pasta/bulgur/potatis och annat till maten, jag kan omöjligt äta bara tex kött och sallad. Så undrar då om potatis, quinoa och ris är glutenfritt? Eller om det finns något annat liknande man kan äta?
    Sedan äter jag även havregrynsgröt varje morgon, vad kan man ersätta det med?
    Och är verkligen havredryck gultenfritt?
    Efter att ha läst din blogg ett tag nu så har jag helt bestämt mig för att äta gluten och laktosfritt, men har tyvärr lite svårt för att ”lära” mig det hela, komma ihåg allt och så, det är som så mycket att ta in när man är nybörjare!

  4. Jag är med! Men är det okej om man äter lite av det på helgerna? Eller förstörs hela grejen då liksom..? 🙂

    1. har du problem med magen så tycker jag du ska testa att undvika det helt. Men att ta bort det under veckorna är bättre än att inte ta bort det alls så kör på.

  5. Skulle gärna vara med men det blir lite knas eftersom hela min familj äter mjölk och gluten och så vidare, äter även skolmat och där blir det ju inte gluten och mjölkfritt direkt. Men kan försöka tänka mig för lite iaf 🙂 Men får nog vänta till nästa utmaning då jag är med på riktigt ist 🙂

  6. Jag e me ska verkligen försöka det kommer bli jobbigt på morgonen då jag älskar min yoghurt 😛
    Hedstrand.devote.se

  7. Hej 🙂
    Jag är helt med på detta, ska bli spännande med resultatet 🙂 är laktos och gluten fria produkter tillåtna..?

    1. Hej Majsan! Ursäkta sent svar här. Hoppas din mjölk och glutenfria vecka har varit bra? Laktosfria produkter är inte mjölkfria så de funkar inte. Glutenfria produkter som du kan köpa går utmärkt. Kram Ida

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar