Annons
Annons


NYTTIG BANAN & HALLON GLASS (NICECREAM) – RECEPT


IMG_3131this weeks recipeDenna veckans bjuder Sophie Instagram: @sossophie på en nyttig och god hallon och bananglass. // This week recipe from Sophie instagram: @sossophie.

Banan och hallonglass: // Banana and raspberry ice-cream:

2 frysta bananer // 2 frozen bananas

1/2 dl frysta hallon // 1/2 dl frozen raspberries

3-4 urkärnade dadlar // 3-4 dates

1-2msk jordnötssmör // 1-2 tbsp peanut butter

lite honung efter smak (beroende på hur söt man vill ha den) // some honey if you want

lite salt // pinch of salt

Gör så här: Mixa alla ingredienser tills det blir en mousse-konsistens, Rör ner några hallon i smeten ifall du vill ha lite goda bitar i glassen 🙂 Ett perfekt mellanmål! Tips: Byt ut hallonen och honungen mot lite kakao och hackad mörk choklad för att få variation på smak!

Proceed like follow: Mix all ingredients to a mousse.

Annons

Add some raspberries if you want some good pieces in the ice cream. A perfect snack! Tips: Replace the raspberries and honey to cacao and chopped dark chocolate if you want an other variation.

mikz

20 kommentarer till “NYTTIG BANAN & HALLON GLASS (NICECREAM) – RECEPT”

  1. Hej Ida!
    Jag och min kompis är 17 år och är sugna på att åka på träningsläger. Eftersom vi går i skolan vore det bäst om lägret var på sommaren. Skulle jättegärna vilja åka på din träningsresa men det går tyvärr inte på grund av skolan. Min fråga är om du har något tips på en bra tränigsresa?

    Kram

    1. Hej Isabell! Jag har ju min träningsresa till Thailand i april och sedan kommer jag förmodligen ha en i slutet av maj också men då kanske ni inte slutat ännu?
      Annars har jag faktiskt inte koll på några fler under sommaren. Kramis

  2. Hejsan! Jag har en fråga till dig och skulle bli väldigt glad för ett svar! Jag undrar då hur man ska träna då man vill ha smala och ”slanka” ben, hur man ska äta osv? Jag känner att jag har väldigt liksom biffiga ben vilket jag verkligen inte vill ha. Jag tränar väldigt hyffsat mycket och har börjat nu för någon vecka sen att äta ännu mer hälsosamt. Men som sagt jag vet inte riktigt hur man ska träna för att inte få så biffiga ben utan hur man ska göra för att träna bort fett och sådant.

    1. Kör lägre vikter och många repetitioner och gärna cirkelträning. Du hittar massa bra videos på sådana pass på min youtube http://youtube.com/idawarg Glöm inte prenumerera 🙂 Recept och kost hittar du här på min blogg och i min app. Kramis

  3. Tjena Wargen!
    Jag har varit sjuk nu i två månader i sträck med halsfluss, virus, förkylningar, hosta och det går aldrig över. Har i flera års tid haft just problem med halsen och mandlarna och har äntligen fått bli uppskriven på operation nu i vår. Jag har varit väldigt mycket sjukskriven de senaste åren från jobbet, nästan varje månad, vilket såklart har påverkat mig negativt på alla sätt då jag inte ens kunnat träna ordentligt. Min träning har varit ett verktyg för att hantera min ADHD, och jag går ner mig något fruktansvärt när jag inte kan träna så som jag vill.

    Min fråga till dig är, hur kan jag aktivera mig kroppsligt mer än promenader utan att det blir allt för påfrestande för kroppen? Jag står inte ut med totalt viloläge i väntan på operation, utan vill ändå kunna aktivera kroppen på något sätt. Jag sköter kosten jättebra, alla värden är perfekta men halsen ska alltid hålla på att bråka med mig.

    Tusen tack för en inspirerande och härlig blogg! Kram!

    1. Hej fina du och tack för din kommentar! Aj vad jobbigt att vara så mycket sjuk och jag förstår dn frustration. Har du feber eller ont i halsen så är det vila som gäller. Men känner du dig hyfsat bra så testa olika former av yoga. Kramis

  4. Jag undrar lite hur du eller någon annan här ser på alkohol och träning kombinerat? Har skrivit ett inlägg om vad jag tror, stämmer det?

    Kram!

    1. Jag har skrivit ett inlägg om det tidigare men kan ta upp det igen då många undrar 🙂 Skriver ett inlägg om det inom kort 🙂 Kramis

  5. Hej!

    Du är verkligen helt grym Ida!
    Men jag har några frågor och jag undrar hur det egentligen är med philadelphiaost istället för smör på mackan? Är det bara en myt att det är bättre än smör eller hur ligger det till?
    Sen en fråga till, det är nämligen så att jag inte tränar jätte ofta oftast så joggat jag 1-2gr i veckan och i land blir det även lite styka, vad tycker du jag ska äta? Vad ska jag undvika osv om jag fortfarande vill vara ”smal”

    Tacksam för svar! Din blogg är verkligen grym!

    1. Riktigt smör är bättre då det är helt naturligt. Men att använda philadelphia någon gång då och då funkar absolut 🙂 Kramis

  6. Hej jag har precis startat upp en träningsblogg skulle uppskatta väldigt mycket om du gick in och kommenterade mina första inlägg och kom med lite tips på vad jag kan skriva om! Älskar verkligen din blogg, den är inspirerande och får mig verkligen att vilja kämpa mer med träningen kram

  7. Hej! jag älskar din blogg och följer dig varje dag. Men jag har märkt att i många dina recept så har du nötter eller jordnötssmör och funderar på vad man kan byta ut de till då när man är nöt allergiker.
    Blir jätte glad för svar och tips för dina recept ser underbara ut utom nöt delen tyvärr.

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar