Annons
Annons


GRYM ÖVNING FÖR ATT AKTIVERA RYGGEN


IMG_9383.JPGIMG_9384.JPGStå höftbrett, spänn bålen och rulla bak axlarna. Ta tag i handtagen och dra det rakt ner med rak arm genom att aktivera ryggmusklerna. // Stand hipe wide, thighten your stomach and roll back your shoulders.

Annons

Grab the handles and pull it straight down with a straight arm by activating the back muscles. 

Jag har ju alltid haft problem med att få kontakt med ryggen och stora övningar som chins, pull-ups, latsdrag, rodd mm har inte tagit i ryggmusklerna på mig utan jag har kompenserat med andra muskler. En övning som verkligen har hjälpt mig att hitta kontakt och stärkt upp ryggen är enarms latsdrag med rak arm (Se bilden med förklaring ovan).

English: I´ve always had problem to get contact with my back muscles in big exercises like chins, pull-ups, lat pull down, row etc. One exercise they really helped me to find contact is one arm lat pull down with straight arm (See pic and explanation above).

13 kommentarer till “GRYM ÖVNING FÖR ATT AKTIVERA RYGGEN”

  1. Hej! Du skriver att du brukar äta mörkchoklad, vilken är det du brukar äta? 🙂 Har svårt att hitta en som inte är proppad med onödiga saker…

    1. Jag brukar köpa ekologisk på hälsokosten 🙂 Har en med 100% choklad men den är en aningens besk 😀 Haha annars köper jag 70% eller 80% eko. Kramis

  2. Har också riktigt svårt att få kontakt med ryggen och även denna övning är svår enligt mig, men jag ska kämpa som bara den för en dag ska jag få grym kontakt med ryggen! 🙂

    1. Ja kämpa på. Se till att rulla bak skulderbladen och fråga en vän om denna kan picka på din ryggmuskel samtidigt som du gör övningen 🙂

  3. Jäklar vilken kontakt jag fick i ryggen av denna övning! Supersetade den med enarmsrodd nedifrån i cablen, riktigt gött!
    Tack för tipset 🙂

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar