Annons
Annons


GÅRDAGENS TRÄNINGSPASS


God Morgon!

Är minsann lite seg i kroppen från gårdagens träningspass. Körde ca. 15 reps med stor excentrisk fas på varje övning och hade lite lägre vikt än vanligt och körde många övningar med gummiband istället. Ska börja köra mer med egen vikt och gummiband på överkroppen medan underkroppen gärna får bli lite köttigare så där är det fortfarande tungt som gäller!

Annons

Så här la jag upp mitt träningspass igår:

AXLAR

– Superset med 2 olika axelövningar  X 3 (Sittande Hantelpress 10 reps + hantelpress med armbågarna fram till utmattning)

– Drag rakt åt sidan med gummiband 15 x 3

ROTATORCUFF

– Inåtrotation med gummiband 15 X3 / sida

– Utåtrotation med gummiband 15 X 3 / sida

TRICEPS

Superset med 2 olika triceps övningar X 3 (Triceps pushdown 20 kg 15 st + ”tricepshävningar” till utmattning)

– Frenchpress 8 kg 15 reps X 3

MAGE

Superset med 2 olika magövningar X 3 (Crunches på halvboll 15 st + ”rumplyft” med stor excentrisk fas 15 reps)

Känner att min mage börjar bli stark nu efter att ha börjat köra mycket excentriskt. GÖTT!


STRETCH

Nacke, Bröst, Rumpa.

3 kommentarer till “GÅRDAGENS TRÄNINGSPASS”

  1. hej ida! jag undrar om du har något bra tips för att få smala/vältränade lår? har redan ganska vältränade men ganska stora lår och skulle gärna få till dom ännu mer vältränade och lite smalare, så att muskeln mitt fram gärna syns lite mer också! tack på förhand:)

  2. Hej! Jag gillar din blogg och älskar och dansa. Men jag började att dansa väldigt sent, har dansat i ungefär ett år (är tretton) och dansar bara en gång i veckan. Men jag får inte dansa fler gånger, för jag hinner inte det för det är så mycket i skolan. Men jag tränar på på ett gym med min mamma 2-4 gånger i veckan i också. Men kan jag bli en bra dansare tror du åndå för jag vill det så himla mycket!

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar