Annons
Annons


ETT AV SOMMARENS GYMPASS


God morgon vänner! Nu var det snart 2 veckor sedan jag var på gymmet och just nu nöjer jag mig med promenader och yoga och det känns helt fantastiskt! 🙂

I alla fall så kom jag på att jag helt glömt lägga upp gympasset jag körde på Gotland så här kommer det…

Annons

Benpressen de hade där blev jag helt kär i. Älskar benpress men tillslut blir kroppen van och då är det bra att det finns olika slags benpressar. Denna de hade på Gotland passade mig så bra och den gav verkligen bra kontakt med baksida och rumpa på mig! SÅ nice! Körde 15 X 5 på denna.

Körde även en gammal goding, nämligen enbensknäböj. Ojojoj vad jobbigt! Hade glömt hur bra och jobbigt denna övning är. Även perfekt att göra hemma då man antingen kan köra med en stol eller helt utan. På denna körde jag 10/ben X 3.

Körde även utfallsgång, armhävningar, marklyft, höftlyft och avslutade med sidogång med gummiband. Älskar den övningen!

Men nu är jag nyfiken… Hur tränar ni nu i sommar? Kör ni gym, styrketräning hemma, yoga, promenader, löpning? Tell me 🙂

13 kommentarer till “ETT AV SOMMARENS GYMPASS”

  1. Det blir en blandning av crossfit, gym och löpning utomhus. Skönt då det går att träna ute på ett mer avslappnat sätt än under övriga året. ?

  2. Åh , härligt pass!! Körde precis ditt helkroppspass , så jobbigt ! Så kul med ny inspo ? du e grym

  3. Jag tränar på gym nu under sommaren också, men jag kör också desto mer träning hemma då gymmet inte alltid matchar mina jobbtider och många powerwalks blir det också! ?

  4. Cykel främst, sen en del löpning, cirklelträning i hemmagymmet och som vanligt massor med hundpromenader. Just nu är jag på en aktiv semester i svenska fjällvärlden och vandrar, cyklar MTB och backintervaller.

  5. Den här sommaren har det blivit mycket promenader och har varit ute och seglat vilket tagit en del på benen för man får spänna rätt mycket när man knappt når 😛 Har även kört mycket rehabilitering för mina axlar med gummibandet och nu har jag fått in en grym rutin på det så kör varje morgon och fortsätter under hela dagen när jag väntar på något. Den här veckan har det blivit 3 stycken gympass så nu har jag fixat ihop ett träningsschema också som jag ska följa under 2 månader 🙂

    1. Men å vad peppad jag blev av att läsa! Du inspirerar mig till att sätta en träningsplan för hösten 🙂 <3

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar