Annons
Annons


ENARMS LATSDRAG I CABLE CROSS – RYGGÖVNING


latsdrag-1latsdrag

Här kommer en av mina favoritövningar för ryggen och den heter enarms latsdrag i cable cross. Den här övningen har hjälpt mig att få grym kontakt med ryggen och gett mig en bättre hållning. Att göra ensidesövningar är så bra och gör att man blir mer jämnt stark.

Annons

Gör så här: Stå höftbrett isär, lite lätt böjda knän och aktivera bålen. Innan du börjar så se till att rulla bak skuldrorna. Ta tag i handtaget och börja rörelsen med att pressa ner skuldran och dra handatget rakt ner. Jag brukar ta den andra handen och hålla på ryggmuskeln för att känna att dend aktiveras. Jag brukar tänka att nedre spetsen på skulderbladet ska pressas ner mot rumpan.

6 kommentarer till “ENARMS LATSDRAG I CABLE CROSS – RYGGÖVNING”

  1. Tack för tipset, den ska jag absolut testa nästa ryggpass! Jag tycker att just rygg är så otroligt svårt, jag lyckas aldrig köra slut på den. Jag vet inte om det är jag som är kass på att få fokus på rätt muskler eller om jag helt enkelt är för svag i dom andra inblandade musklerna så jag hinner trötta ut dom först.. Frustrerande är det iaf.

  2. Hej du!
    Det är så att jag har vägt 85 kilo men på 1,5 år har jag gått ner ifrån 85 kilo till 64 kilo. Men min hy hänger och jag har jätte mycket hud som är alldeles slappt runt magen och armarna. Jag tränar regelbundet och äter nyttigt. Min fråga är hur får man bort huden? är en 16 årig tjej!
    Kram v

    1. Hej Veronica! jag förstår och mitt bästa tips är att fortsätta som du gör så kommer det att bli bättre och träna gärna styrketräning då det kan tighta till kroppen. Kramis

  3. Hej ida! En liten fråga, jag tränar regelbundet 5-6 ggr i veckan främst styrla. Gjort senaste 2 åren. Men har nu kommit till ett läge där jag aldrig går från ett pass med lycko rus som jag gjort tidigare. Känner mig aldrig nöjd. Har en varierad träning och en relativt stor övnings bank. Dessutom en fantastisk pt som jag tränat/tränar någon gång i veckan. Har du kanske några tankar eller tips hur jag ska hitta glädjen i de igen och inte bara köra på rutin?

    En extra fråga. Va kommer de sig att du nästan aldrig kör dem stora bas övningarna? Finns det en tanke med de?
    Massa kramar och tack en glädjespridande blogg och främst att du tar dig tid att svara dina läsare!

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar