Annons
Annons


EN RIKTIG KALASLUNCH


Blev så fruktansvärt sugen att jag tog mig en promenad hem under lunchen och tillagade den här underbara festmåltiden…

Annons

1. Bananpannkaka med en klick mandelsmör. // 2. Havregurt med blåbär och valnötter.

Jag kan säga som så att jag njöt av varenda tugga och det var absolut värt besväret! 🙂 

Recept på bananpannkaka: 1 mogen mosad banan, 2 ägg + 1 vita + 2 msk kvarg. Stek i kokosolja. 

Gott, enkelt, nyttigt och helt perfekt lunch/mellis! 

4 kommentarer till “EN RIKTIG KALASLUNCH”

  1. Hej Ida!
    Tack så jättemycket för en super inspirerande blogg!
    Jag har en fråga angående frukt. Jag vill gå ner lite i vikt och tränar och äter bra. Men hur ser du på frukt? Jag är ”fruktoman” och älskar alla slags frukter och bär. Men en del säger att när man ska gå ner i vikt är det dumt att äta frukt med tanke på fruktsockret. Antar att lagom är bäst men vill höra hur du ser på det? 🙂

    1. Det finns mycket bra med frukt men som du säger är överkonsumtion inte bra av något livsmedel. Skulle rekommendera dig att hålla dig till 1-2 frukter om dagen. Har du problem med sockersug skulle jag köra en sockerfri månad för att bli av med sockerberoendet och då skulle jag säga att låta bli frukt helt just under den månaden. Bär påverkar inte blodsockret lika mycket så fortsätt njut av dem 🙂 Kram

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar