Annons
Annons


DET HÄR MED KOSTTILLSKOTT


Att ta kostillskott varje dag är viktigt! Förr så höll maten högre kvalite och innehöll de vitaminer och minerales som kroppen behöver, men nu så är maten så behandlad och håller en lägre kvalite samtidigt som vi stressar mer, rör på oss mindre och äter sämre mat vilket leder till brister.

Annons

Dock så tror jag det är väldigt många som äter massa piller och pulver utan att ha en aning om varför?

Alla människor har olika brister så därför tänkte jag med start i veckan börja skriva lite om alla olika vitaminer och mineraler och vad de har för egenskaper så man kan bilda sig en egen uppfattning om vilka tillskott just du behöver.

Många har frågat vilka tillskott jag tar och varje dag tar jag dessa…

Amino (Alla Essentiella aminosyror), Zink, MSM, D-vitamin, Magnesium och L-Glutamin.  

Som jag skrev ovan så är det individuellt vilka tillskott man behöver så att kopiera mina rakt av är ingen bra idé. Men som sagt förklaring på de olika tillskotten kommer så håll utkik!

10 kommentarer till “DET HÄR MED KOSTTILLSKOTT”

  1. Ett kosttillskott, som jag inte ser på din bild, som jag tror att många kvinnor skulle må bra av är järn. Om inte varje dag så åtminstone under menstruationsveckan. Järnet har till uppgift att transportera syre till kroppens olika celler och om man har brist på järn kan man bli trött och orkeslös, något som är lätt att missta för ”vardagströtthet”, speciellt om man är kvinna och både arbetar, tar hand om hem och familj och dessutom tränar mycket.

    Jag skulle kunna länka till olika sidor och artiklar som beskriver vad järn är bra för och hur man reagerar vid järnbrist (eller järnöverskott, för det kan man också ha), men jag tror att det är bäst att man får söka information själv om man är intresserad. Man kan också enkelt besöka sin husläkare för att undersöka till järnvärde om man tror att man har järnbrist.

  2. Hej, jag har en fråga till dig! Vilket mjöl har minst kalorier? Eller går det bra att baka med vetemjöl om man försöker gå ner i vikt? 🙂

    1. Ja det kostar lite. I USA fanns alla tillskott i mataffärerna till betydligt billigare pris. Hoppas sverige tar efter det i framtiden 🙂

  3. Eller så äter man bra, näringsrik, ren mat och får i sig allt naturligt. Så slipper vi utvinna t.ex. omega 3 från fisk i länder som inte ens har mat för dagen..!!!

  4. Ska bli intressant att läsa om detta! När jag läste till apotekare hade vi bara en enda föreläsning om kosttillskott, det var en professor som var väldigt negativt inställd till all form av kosttillskott. Han ansåg att det är ett fult sätt för företag att tjäna massa pengar på att folk köper tillskott de egentligen inte behöver.

    Själv äter jag järn och d-vitamin eftersom jag har konstaterad brist.

  5. Hur ska man veta vilka mineraler och tillskott man behöver? 🙂 har du skrivit inlägget får du gärna länka. Hade varit intressant!

  6. Hej Ida! Tack för en bra blogg, inspirerande. Ett kosttillskott du missade är kreatin, ett av få som bevisligen fungerar för att bli både starkare och snabbare (under kortare distanser) Jag har gjort en sida om kreatin i rent informationssyfte. Kolla gärna in http://www.kreatinkungen.se och säg vad du tycker ska förbättras, skulle älska att få feedback från dig.
    Kör hårt!
    Mvh
    Niklas

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar