Annons
Annons


DEN VÄRSTA KÄNSLAN


IMG_2793.JPG

Alla härliga vinnare i Team Join The Movement.

God morgon mina älskade hjärtan! Nu har jag äntligen återhämtat mig. Jag sprang ju Midnattsloppet i lördagskväll och det var verkligen superroligt. Hade dock känt mig lite hängig under dagen och efter 7 km så kände jag mig ovanligt trött. Visst att Midnattsloppet var en sjukt jobbig bana med massa backar och mycket folk, men jag kände mig illamående vilket jag annars inte brukar göra. Jag tänkte att det är säkert min kondis som inte är på topp och jag var ju heller inte van varken med att springa milen eller att springa i backar.

Annons

Jag kom i alla fall i mål på under timmen (57.35) och skadefri som var mitt mål. Stannade ju även en sväng på vägen och filmade så någon supertid hade jag inte räknat med. Men kul var det i alla fall och det var massa olika upplevelser på vägen och även så mycket härliga människor som hejade på. Det var det absolut bästa!

Men i alla fall så när jag kom hem så hade jag svårt att få ner mat och kände mig mer illamående. Vaknade under natten och märkte att jag hade fått magsjuka/matförgiftning. Är 99% säker på vad det var som orsakade det. Köpte Tempeh som jag hade i min middag tidigare och jag tyckte den smakade jätteäckligt/kosntigt. Jag googlade till och med på det och då stod det att den skulle smaka lite surt och eftersom jag aldrig smakat innan så jag tänkte att det skulle smaka så. Men nej och OJ vad dåligt jag mådde! Kunde inte lyfta ett finger för ens kl 13 dagen efter och fick inte ner någon mat förens 20.00. Det där med att må illa och dessutom vara helt slut i kroppen efter att ha sprungit en mil var inte kul! Samtidigt som kroppen skrek efter at för att återhämta sig från loppet så var tanken av mat det vidrigaste och jag kunde inte få ner något. Så tacksam att jag är back on track men känner mig fortfarande lite svag då jag inte hunnit äta ikapp än.

Men i alla fall så var Midnattsloppet galet kul och är glad att jag hann genomföra det innan jag blev dålig. Någon av er som körde? Vad tyckte ni?

21 kommentarer till “DEN VÄRSTA KÄNSLAN”

  1. Kul att midnattsloppet var roligt!
    Tråkigt att du blev dålig!
    Hoppas du mår bättre nu 🙂

    Sedan regerade jag även på denna artikel i morse, men är väl för man hittar dåligheter i allt, och måste skriva om att allt är dåligt.
    Men handlar om att banan/fruktsocker är dåligt till frukost. Att man ”dippar”, gör man väl mer eller mindre av vilken mat som helst? För man behöver äta regelbundet hursomhelst.
    Och så anser jag att socker i naturlig form, bara ger bra energi. Så blev lite irriterad på denna artikel, men samtidigt förstår jag att olika sorters kost, olika bra för olika personer.
    Annars antar och tror jag att banan är en bra frukt, och fungerar fint som frukost (helst brunprickiga bananer då)
    http://www.msn.com/sv-se/halsa/medicin/det-h%c3%a4r-h%c3%a4nder-med-din-kropp-om-du-%c3%a4ter-banan-till-frukost/ar-BBvCwRl?li=BBqxHCs&ocid=UP97DHP

    1. Tack finis jag mår bättre nu 🙂 Haha ja du folk får säga vad ded vill om banan men jag vet att jag mår toppen av bananer till både frukost lunch och middag. Inte den mest pålitliga källan heller. Oftast är det någon praktikant som får i uppgift att skriva en artikel och så googlar de på banan och hittar något och skriver ihop en egen artikel utan att ha någon kunskap. Så fortsätt du att äta banan 🙂 <3

  2. Nej vad tråkigt! det enda positiva med matförgiftning är att det går över snabbt. Jag sprang också, fick ingen bra tid i mina mått (48:16)men det var himla kul 🙂 brukar springa ML när jag är hemma. Har en liten race rapport på bloggen om någon vill läsa.

    1. Ja så tråkigt men som du säger, det går snabbt över. Mår redan bättre! Men WOW 48:16 är ju grymt bra! haha i alla fall i mina öron, men vet man att man sprungit snabbare innan så är det en annan grej. Men Midnattsloppet var svårt då det i min grupp i alla fall var så packat med folk att man var tvungen att hålla samma tempo som de man sprang med. Typ omöjligt att springa om tyvärr. Men det var en rolig upplevelse 🙂

  3. Usch, stackare! Hoppas du mår bättre nu och att du fått i dig någon härlig mat 🙂
    Tänkte ställa en fråga angående vätskeersättning. Jag ska nämligen åka till medelhavet i veckan. Brukar då köra resorb innan träning samt efter en dag på stranden. Dock innehåller dem diverse skräp, exempelvis socker & sötningsmedel vilket jag inte äter. Det är dessutom så att jag måste hålla mig borta ifrån dessa pga autoimmunkost samt pga magproblem. Vill helst inte reta magen, försämra immunförsvaret eller få överväxt av ex candida pga vätskeersättningen 😀
    Har du något tips på vad man kan ta för att undvika uttorkning och/eller yrsel efter att ha svettats mycket pga träning i värmen & dagar på stranden? Funderar på om det funkar att ta med sig ett bra himalaya salt att svälja ned med vatten innan träning samt ta mina vanliga tillskott av magnesium, mutlivitamin & multimineral (+ ngra till).
    Tack på förhand! Du är fantastiskt härlig & inspirerande.
    Kram Ida

    1. Jag förstår och resorb är inte det bästa så du gör helt rätt i att skippa det. Det du skriver funkar men jag kan även tipsa om att antingen pressa citron i vattnet för bättre upptag och eller kokosvatten. Kokosvatten innehåller massa mineraler mm och funkar så bra som återhämtning när man svettas mycket 🙂 Kram

  4. Grym tid ju! Jag som är nöjd med 1:05 tycker visst din tid var en supertid, för mig var det första gången jag sprang en hel mil så var sjukt nöjd.

    1. Tack fina och 1.05 är toppen! Jag är så nöjd att jag ens kom runt springandes och skadefri. Yeey så bra jobbat av oss 🙂

    1. Jag har en från IKEA som är en gryta med en stål insats som man sänke ner i grytan och sedan sätter på lock. Riktigt nöjd faktiskt! 🙂

  5. Grymt bra jobbat!
    Jag skulle deltagit men får bli nästa år istället när benet inte krånglar, jag har en snabb fråga: Om man tröttnat på styrketräning och vill ersätta det med yoga och löpning istället, typ springa 1 mil totalt i veckan, funkar det lika bra för viktnedgång då om man sköter kosten och äter var fjärde timme nyttig mat?

    Med vänlig hälsning Gabi

  6. Sprang Midnattsloppet på 1.23 men jag tror att jag var en av de yngsta är bara 15 år. Verkligen en supertid under en timme, bra jobbat på och krya på dig Ida❤️

  7. Bra jobbat och krya på dig!

    Blir så glad när jag läser dina svar på alla kommentarer. Du verkar vara en riktigt fin människa!

    Jag önskar verkligen att jag kunde springa, men mina lungor och ben pallar inte. Har rökt av och till i många år och vill så gärna sluta för att kunna satsa mer på träningen.

    Kram!

  8. Sjukt bra jobbat Ida! Jag håller helt klart med dig, vilket roligt lopp ML är! Trots att det knappt går att ta sig fram i folkmassan. Jag sprang för första gången, trots att jag egentligen är för ung;)Gick i mål på 49,11 vilket jag är riktigt nöjd med! Krya på dig <3

  9. Hej ida,

    Älskar dina vloggar ❤
    Jag behöver sätta tandställning jag ser att dina tänder blev jätte fina, kan du snälla ger mig din tandläkares adress?

  10. Bra jobbat, grym tid! Jag sprang också Midnattsloppet i lördags och det var så roligt. Så underbar publik som hejade och peppade en längs vägen. Jag sprang på 1.20 och är nöjd med det. Min största fasa innan loppet var om jag skulle fixa tidsramarna de hade längs banan. Funderar på att köra nästa år igen, det är ju ett så roligt och välarrangerat lopp.

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar