Annons
Annons


BUTT & LEG EXERCISE – JUMPING LUNGES


jumping-lunges-9jumping-lunges-7jumping-lunges-6jumping-lungesjumping-linges-1jumping-lunges-3jumping-lunges-4

Här kommer en grym övning för ben och rumpa och den heter hoppande utfall/jumping lunges. Har man inte tillgång till gym så är den här perfket då den tar rikigt mycket även om man inte har vikt.

Gör så här: Börja i ett utfall och hoppa rakt upp och växla ben.

Annons

Landa i ett utfall och kontrollera att knät spårar över tårna och håll bålen genom hela övningen. Jag brukar lägga in denna i mina cirkelträningar och kör då 16-20 reps.

//English: Here us a very good exercise for butt and leg, jumping lunges. If you do not have acess to the gym this exercise is perfect because its very hard even if you don´t have weights.

Start in a lunge and jump straight up and change leg and land in a lunge on the other side. Tense your core during all exercise and make sure your knee is over your toes when you land. I use this one in my circuit workouts and do 16-20 reps.

18 kommentarer till “BUTT & LEG EXERCISE – JUMPING LUNGES”

  1. Hej Ida! Jag har blivit lite sugen på att testa proteinpulver men jag tycker att det är svårt att veta vilket märke och smak man ska välja då det finns så många. Har nu något tips på ett bra märke och en god smak att prova med?
    Kram och tack för en superbra blogg!! 🙂

  2. Hej! Jag är ny här hos dig men älskar redan din blogg! Tänkte dock fråga en sak..
    Har du några tips på hur man ska träna eller några specifika övningar för att man ska få plattare och fastare mage + lår? Jag har gått ner ca 20 kg de senaste månaderna genom att träningscykla och äta bättre men nu vill jag platta till magen och låren också.

  3. Hej ida älskar verkligen din blogg och du är min största inspiration. Jag har en fråga. Mina knän knäcker väldigt mycket när jag böjer på benen, detta känns väldigt obehagligt men gör ej ont. Jag har alltif haft så på ena benet men i och med att jag styrketränar sen 4 månader tillbaks så har jag fått så på andra knät också. Detta har nu resulterat till att jag unviker väldigt många övningar på gymmet, tex mina käraste knäböj då jag får väldigt ont många dagar efter. Jag såg igår när jag testade knäböj att mitt ena knä viker in, alltså ej går i samma linje som med foten…har det med att jag är stel? Jag har nu försökt ta tag i att stretcha orfentligt och även att rulla. Tackdam för svar! Ps är 17 år.

    1. Hej Ebba! Jag har haft exakt samma sak och fått ont både i knät som viker in sig och höften efter styrketräning och löpning. Jag gick till en sjukgymnast som sa att det berodde på att jag behövde stärka upp den sidan, och ju mer jag tränade utan att stärka upp, desto mer förslitningar skulle det bli. De rehab-övningarna jag fick var enbensknäböj från bänk (se till att alltid ha knät rakt, så att det inte viker sig) och massa olika höftövningar. Kanske kan va värt att höra med en sjukgymnast! 🙂

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar