Annons
Annons


BREDA SQUATS I SMITH


IMG_3612.JPGIMG_3610.JPGIMG_3611.JPG

God morgon mina hjärtan! Här kommer ett övningstips till ert ben/rumppass, breda squats i smithmaskin. Gillar verkligen breda squats då jag får mycket bättre kontakt med rumpan. Den här positionen passar även min kroppsform bättre än smala squats och jag kan lasta på mer vikt.

Annons

Gör så här: Ställ dig i en bred osition med tårna pekanded lite utåt. Spänn hela bålen och kör ett knäböj. Se till att knäna spårar över tårna så de inte faller inåt och pressa ner hälarna på vägen upp för att verkligen aktivera baksida och rumpa och kläm åt rumpan extra mycket på toppen.

Jag brukar köra 12 reps på 40-50kg X 5.

4 kommentarer till “BREDA SQUATS I SMITH”

  1. Hej Ida! 🙂
    Jag undrar om du äter lika mycket de dagar du inte tränar? samma typ av mellanmål eller om du äter mer då du vet att du ska träna?
    Sen undrar jag också om du hört då de tog upp acai-bäret på nyhetsmorgon? de sa nämligen att de inte alls är så nyttigt som alla påstår,
    att de inte kunnat se då de gjort tester något bevis på att det är bra och att blåbär och typ lingon är bättre?

  2. Hej bästa Ida! Jo jag funderar på en sak som kanske verkar dum.. Men min kompis (ja min kompis inte jag haha) har fått för sig att majs är lika med socker. Efter att ha kollat på dokumentären Fed up är hon övertygad om det. Jag tolkade det inte på samma sätt som henne, men hon menar att när du äter majs så förvandlas det till socker i kroppen. Så jag undrar om det stämmer? Kan man äta majskakor (som riskakor fast gjorda på majs) med gott samvete eller är det lika med socker? Okej att majssirap, popcorn, majschips, majsflingor osv kanske inte är bra. Men vanligt majs? Är det verkligen så att ALL majs förvandlas till socker i kroppen??! Kramar

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar