Annons
Annons


BOOSTA MED NÄSSLA


nässeldrinkJag har börjat med en ny morgonshot som är fylld med näring som boostar kroppen. Varje morgon innan frukost tar jag denna lilla supershot som innehåller ca 1tsk Nässla Holistic, 3msk Björksav Holistic, 2msk Aloe Vera Holistic och lite pressad citron.

Annons

MUMS så fräsch och vilken superstart på dagen.

Nässla – tillhör de mest näringsrika växter som finns. Nässla innehåller mycket mineraler, vitaminer, antioxidanter, flavonoider, klorofyll, essentiella aminosyror, proteiner, serotonin, acetylkolin etc. Nässla är särskilt rik på järn och klorofyll, vilket gör den till ett utmärkt medel för att stimulera blodbildning. Den är basisk och hjälper kroppen vid överskott på syra.

 

8 kommentarer till “BOOSTA MED NÄSSLA”

  1. Haj Ida!
    Är en aktiv tjej som undrar hur man kan tona sin kropp lite extra nu inför midsommar. Det är ju bara några dagar kvar. Jag är smal i mig själv, men har ändå en del underhudsfett. Jag springer o tränar på gym men vill ändå fixa det där sista innan fredag. 😉 Har du något bra tips på ett ”tonarpass” eller ”Köttarpass” ? 😀

    1. Hej Jeanette! Ja det är ju väldigt snart midsommar och att få mindre synligt underhudsfett innan dess funkar inte. Men vill du ha grymma köttar/tonarpass så hittar du flera stycken på min youtubkanal http://youtube.com/idasfitness – Glöm inte prenumerera 🙂 Kramis

    1. Ja jag har testat det och det kan både vara bra och dåligt beroende på vilka lärare man har. Crossfit är så brett och man skulle egentligen kunna kalla cirkelträning för crossfit också. Jag anser att man måste veta endel om kroppen och ha ganska god fysik innan man ger sig på många crossfitpass (om man inte har en grym lärare som lagt upp det på en bra nivå) Många pass går på tid och det är lätt att man kör på för snabbt och inte gör tekniken rätt i övningar. För vissa passar crossfit bra medan det passar mindre bra för andra. Testa och känn efter 🙂

  2. Hej ida. Jag är en 13 årig tjej på ca 57 kg. jag har problem med min självkänsla och självbild. jag tycker att mina lår och min mage är för stor. jag undrar om du har några fettförbränande övningar för just lår och mage. Undrar också om du har något tips på något nyttigare man kan äta en fredag/lördag kväll istället för glass/godis/chips. Tack för sjukt inspirerande blogg :))

    1. Hej Emma och tack för din kommentar! Vad tråkigt att höra att du självkänslan inte är bra men du är inte ensam. Det är så viktigt att öva på den varje dag då hur smal/vältränad du än blir aldrig kommer vara nöjd för ens självkänslan är på plats. Börja säga minst 3 bra saker till och om dig själv varje dag tills du verkligen menar det. kanske låter löjligt men det funkar och självkänsla är något man måste träna på varje dag. Träningspass som du söker hittar du på min youtubekanal http://youtube.com/idasfitness Stor kram Ida

  3. Hej Ida. Apropå björksaven. Jag var en av dem som saknade en del saker i min goodiebag från eventet du höll i och jag har fortfarande inte fått hem de sakerna? Vet du vad som hänt? Mvh

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar