Annons
Annons


BEACH 2012 – TIPS 16


KOST- & TRÄNINGSDAGBOK. Har märkt när jag svarar på era kommentarer att ni skriver att ni äter jätte bra + tränar massor men går inte ner i vikt? Hur kan detta komma sig? Jag ser inte riktigt hur denna kombinationen går ihop? Antingen så är ni redan smala och behöver/ska inte gå ner mer i vikt eller så måste det finnas någon bov i erat kost- eller träningsupplägg.

Annons

Mitt bästa tips på detta är att skaffa sig en fin liten bok som man döper till ”KOST & TRÄNINGSDAGBOK”. Där skriver man ner dag för dag exakt allt man äter och tränar. Då kanske man hittar de små bovarna att man tex. tar sig en liten godisbit varje eftermiddag, eller att man kanske inte tränar exakt så hårt/mycket som man tror?

Detta är ett bra sätt att kolla över sin livsstil och kanske införa nya förändringar. Man hittar alltid överraskningar när man gör detta 😀 KÖR HÅRT mina vänner!

 

8 kommentarer till “BEACH 2012 – TIPS 16”

  1. Ida jag äter ofta Branflakes Kellogs till frukost! Vet att de kanske inte är så nyttiga mycket socker?! Blandar dock i nötter å bör ibland! Men har du ngt alternativ som är bättre? Vet att det är bra med kesella nötter å bär men har lite svårt för Kesella smaken som jag tycker är lite sur?!
    Kram carro

    1. Ja det är tyvärr endel socker i flingorna. Havregrynsgröt med bär och keso är ett bättre alternativ 🙂 Testa häll i lite funlight i kesellan så blir den godare 🙂 Kram Ida

        1. Yes funlight är gott, finns även med stevia om man inte vill få i sig sötningsmedel. 🙂

  2. bra tips, jag är en av de personerna som inte kan förstå varför jag inte går ner i vikt när jag äter så nyttigt och tränar tillräckligt.. hmm.. men ska testa detta ! något måste ju vara fel, för det finns en massor kvar att ta av..

  3. Ja, jag är tyvärr en av dessa! ;(( Har tränat hårt senaste månaden (joggar själv + kör olika träningsklasser på gymmet för att variera) och har ett  ”sockeruppehåll” dvs inget godis eller snacks senaste tre veckorna. Tycker jag äter bra också eftersom jag håller mig till mycket sallader och mycket frukt, naturella nötter, ägg etc. Möjligt att det beror på att jag äter för lite protein/kött? Äter ju inga snabba kolhydrater… Hmm… har funderat länge på dessa HEAT tabletter, kanske dags att beställa och se om dem kan hjälpa mig på traven? Iallafall, nu kände jag mig väldigt låg här men det är så tråkigt när man kämpar. TACK för din bästa blogg, den peppar mig i alla lägen :))

    1. Eller så tar du bort frukten. Frukt = Kolhydrater = Socker. Testa håll dig till protein och sallad så borde du få resultat! Lycka till 😉

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar