Annons
Annons


AKTIVERA RUMPAN MED GUMMIBAND


Inlägget innehåller reklamlänkar. Samtliga produkter är valda av mig. Läs mer här.

God morgon älsklingar! Lördag idag och jag är taggad på träning. Körde ett pass i veckan så nu får det bli ett andra pass för denna veckan idag. I onsdags körde jag ett riktigt härligt ben/rumppass och testade använda gummiband för att öka aktiveringen just i rumpan. Har länge tänkt göra det men trodde inte mitt gym hade sådana gummiband. När jags sedan gick till repan för att fråga efter ett gummiband med handtag så såg jag att de även hade ett sådant litet så då passade jag på. kan verkligen rekommendera att testa använda ett sådant.

Annons

Här ser ni hur det såg ut som jag använde.

Jag satte det ovanför knäna när jag körde squats i cablecross. Riktigt bra var det och lilla lumpan bara brännde! Körde även sidogång med gummibandet på och det funkade också toppen. Måste införskaffa ett eget sådant band. Så smidigt att ta med! Ska köpa (reklamlänk) detta (reklamlänk via Apprl) <– Klick!

Brukar ni träna med gummiband? Har ni några grymma övningar ni kan rekommendera med detta band? 🙂

7 kommentarer till “AKTIVERA RUMPAN MED GUMMIBAND”

  1. Jag har precis köpt ett pilatesband och lär mig nya övningar i detta nu. Men, ett sånt här gummiband är något som definitivt också ska införskaffas, verkar ju kalasbra! Kram!

  2. Har använt det rätt mycket på sistone och det är jättesmidigt att ha med sig på resan eller på jobbet. Brukar ta telefonsamtal samtidigt som jag går runt i mitt kontor (har eget rum) med gummiband… har mute på för det mesta annars så tycker de nog att jag är litet konstig.

  3. Hej!

    Efter ca ett år utan träning är det dags att börja träna igen. Som många andra är jag en av dom som inte alltid är nöjd med sin kropp och jag vill nu försöka fokusera på annat än mitt utseende i relation till träning. Kan inte du komma med förslag på träningsmål att fokusera på istället för vikt eller utseende. Och hur ofta ska man mäta dom?
    Tack för en fin blogg 🙂

    /Nathalie

  4. Går en abs & ass kurs för tillfället på pole studion jag går på. Där använder vi ofta ett sånt band och det finns hur många övningar som helst att göra där rumpan får bränna och jobba. Squats, sidogång, utfall, kissande hunden, kickande hästen. Övningar där man ligger på rygg och sätter i underarmarna och gör olika övningar med benen i luften.

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)



Annons




Laddar